اجرای طرح «محله اسلامی» در ۲۲ نقطه سمنان
کد خبر: 3859205
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵

اجرای طرح «محله اسلامی» در ۲۲ نقطه سمنان

گروه اجتماعی ــ فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) سمنان با بیان اینکه طرح محله اسلامی برای ۲۲ نقطه استان در حال اجراست، گفت: این طرح برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات کم‌برخوردار انجام می‌شود.

اجرای طرح محله اسلامی در ۲۲ نقطه سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی سپاه استان، حمید دامغانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد‌(عج) این استان، ظهر امروز، 3 آذر در مراسم قدردانی از فعالان خدمات‌رسانی در محله اسلامی با بیان اینکه طرح محله اسلامی برای ۲۲ نقطه استان در حال اجراست، گفت: هدف از این اقدام کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات کم‌برخوردار است؛ لذا گروه‌های بسیجی در این کار خیر، مشارکت‌های لازم را دارند.

وی ادامه داد: طرح محلات اسلامی در سال‌های گذشته به‌همت سپاه و بسیج راه‌اندازی شده که در این راستا تاکنون به‌دنبال محرومیت‌زدایی و کمک به محرومان و نیازمندان جامعه بوده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد‌(عج) استان سمنان با بیان اینکه بسیج نهادی مردمی و برای مردم است، متذکر شد: یکی از افتخارات بسیج این است که به هیچ گروه و دسته یا حزبی تعلق‌ خاطر ندارد و بر خاسته از مردم است و برای آن‌ها نیز خدمات‌رسانی می‌کند که این رویکرد در سپاه پاسداران نیز وجود دارد.

دامغانی تنها عامل توسعه و پیشرفت در کشور را داشتن روحیه کار جهادی و تفکر بسیجی برشمرد و گفت: توجه به بخش‌های فرهنگی و اجتماعی گوشه‌ای از خدمات این نهاد مردمی است که با نشر فرهنگ بسیجی می‌کوشد تا برای مردم عزت و سربلندی خلق کند.

حبیب‌الله خجسته پور،معاون سیاسی استانداری سمنان نیز در این مراسم از فعالان خدمات‌رسانی در محله اسلامی بابیان اینکه دو رویکرد مقابله با آسیب‌های اجتماعی توسعه فرهنگ بسیجی و بسیج فرهنگی است، گفت: طرح محله اسلامی توسط سپاه استان یکی از اقدامات مهم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بود که بر این اساس با توانمندسازی مردم ساکن در نواحی کم‌برخوردار و عزم همگانی برای رفع آسیب‌های اجتماعی می‌توان برای توسعه کشور در بعد اجتماعی و فرهنگی گام‌های ارزشمند برداشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با تاکید بر اینکه دولت نیز به‌نوبه خود برای توسعه اجتماعی و فرهنگی با دیگر نهادها همکاری‌های لازم را دارد، افزود: طرح محله اسلامی ازجمله برنامه‌هایی است که در درازمدت می‌تواند بزهکاری اجتماعی را کاهش دهد لذا این طرح رویکرد مثبتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

خجسته پور بابیان اینکه یکی از راهکارهای لازم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه و احیای سبک زندگی ایرانی-اسلامی است، اذعان کرد: گسترش شهرنشینی و مهاجرت از روستاها به شهرها یکی از دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی است که باید با انجام برنامه‌های مختلف پیوند مردم را با سبک زندگی ایرانی-اسلامی تقویت کرد.

وی بابیان اینکه بسیج برای حل مشکلات مردم طی سنوات گذشته طرح محله اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: تنها با راهبرد تفکر بسیجی و اراده می‌توان رفع آسیب‌های اجتماعی را در جامعه فرهنگ‌سازی و آن را به مرحله اجرا گذاشت و این امری است که عزم راسخ همه دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط را می‌طلبد.

انتهای پیام
captcha