جامعه دینی تجلی قانون‌مداری و مبارزه با آسیب‌ها است
کد خبر: 3854641
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

جامعه دینی تجلی قانون‌مداری و مبارزه با آسیب‌ها است

گروه فرهنگی- مسئول بسیج خواهران سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت:‌ جامعه دینی را می‌توان تجلی و مظهر قانون‌مداری و مبارزه با آسیب‌ها دانست و نظام تربیتی مبتنی بر اسلام، سبب شکل گیری جامعه‌ای بر مبنای احترام به حقوق متقابل انسانی می‌شود.

رعایت برنامه‌های اسلامی، احکام الهی و امور دینی زمینه‌ساز جامعه سالم می‌شود/جامعه دینی؛ تجلی قانون‌مداری و مبارزه با آسیب‌هابه گزارش ایکنا از اردبیل، مریم حامدی، مسئول بسیج خواهران سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، امروز، 13 آبان‌ماه در دوره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه خواهران بسیجی در اردبیل، اظهار کرد: نظام تربیتی مبتنی بر اسلام، اساس شکل‌گیری جامعه‌ای بر مبنای احترام به حقوق متقابل انسانی و کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی است.

وی گفت: امروزه آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک تهدید جدی سلامت جامعه را با خطر مواجه ساخته است.

مسئول بسیج خواهران سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل افزود: رشد شهرنشینی، پیدایش جامعه توده وار یا گسترده، برخورد و تضاد میان هنجارها، از هم پاشیدگی روابط متقابل بین افراد، تاثیر گروه همسال و... توجه به آسیب‌های اجتماعی را امری اجتناب‌ناپذیر کرده است.

حامدی بیان کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی و روش‌های مقابله با آن از موضوعات بااهمیت بوده که برای حل آن نیازمند همکاری مستقیم خانواده‌ها و متولیان امور اجتماعی و ذیربط در حل آسیب‌های اجتماعی می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: دین مبین اسلام جامع و کامل است و برای تمامی امور و مراحل زندگی انسان سبک و برنامه دارد، اسلام به عنوان آخرین و کامل‌ترین دین الهی، تاکیدات فراوانی بر پیشگیری از گناه، انحراف و جرم دارد و به همین دلیل نیز توجه به علم و مقابله با جهل را مهم‌ترین عامل سعادت بشر دانسته است.

مسئول بسیج خواهران سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: خانواده جامعه‌ای کوچک و جامعه نیز خانواده‌ای بزرگ است و هرگاه خانواده‌ها سالم باشند این امر در تامین سلامت جامعه نیز نقش اساسی دارد و بهترین کانون برای تربیت و پرورش انسان خانواده است.

حامدی تاکید کرد: پرورش انسان سالم، سبک زندگی اسلامی و جامعه سالم، موجب پرورش و ورود افراد صالح به جامعه و عرصه خدمتگزاری و نیز بستر ساز سلامت روحی و روانی جامعه سالم خواهد شد.

وی یادآور شد: رعایت برنامه‌های اسلامی، احکام الهی و امور دینی در خانواده‌ها موجب تشکیل جامعه سالم و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، زیرا اجتماع سالم از خانواده‌های سالم تشکیل می‌شود.

مسئول بسیج خواهران سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل افزود: جامعه دینی را می‌توان تجلی و مظهر قانون‌مداری و مبارزه با آسیب‌ها دانست و نظام تربیتی مبتنی بر اسلام، سبب شکل گیری جامعه‌ای بر مبنای احترام به حقوق متقابل انسانی می‌شود.

وی گفت: اسلام به عنوان کامل‌ترین دین الهی، تربیت دینی بشر را به عنوان موضوعی اساسی مورد تاکید قرار می‌دهد که بر این اساس تدوین مدل تشویق و تنبیه در قالب پیشگیری از وقوع انحراف و برخورد با انحرافات به منظور جلوگیری از تکرار مجدد این انحرافات سبب می‌شود تا دقیق‌ترین روش برای رفع معضلات مربوط به انحرافات و آسیب‌های اجتماعی طراحی شود.

انتهای پیام
captcha