توسعه وقف در اردبیل نیازمند فرهنگ‌سازی است
کد خبر: 3854293
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

توسعه وقف در اردبیل نیازمند فرهنگ‌سازی است

گروه اجتماعی- استاندار اردبیل گفت: باید در راستای اعتمادسازی بین مردم و اوقاف فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود و در امر فرهنگ‌سازی اهمیت فرهنگ وقف نیز باید برنامه‌های مطلوبی تدوین کنیم.

توسعه وقف در اردبیل نیازمند فرهنگ‌سازی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل، شب گذشته، 11 آبان‌ماه در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، اظهار کرد: باید در راستای اعتمادسازی بین مردم و اوقاف فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود و در امر فرهنگ‌سازی اهمیت فرهنگ وقف نیز باید برنامه‌های مطلوبی تدوین کنیم تا همگان از سرمایه ابدی آن آگاه باشند.

وی با اشاره به اجر و ثواب وقف بیان کرد: تنها حسنه‌ای که برای همیشه جاری می‌ماند و ثواب و پادش آن نیز ابدی است وقف است که به همین دلیل باید در راستای گره‌گشایی مشکلات مردم تلاش داشته باشیم و اهمیت به فرهنگ وقف را به همگان تبیین کنیم.

استاندار اردبیل افزود: فرهنگ وقف فقط بسنده به ملک و اختصاص هزینه و اعتبارات نیست بلکه باید وقف در راستای گره‌گشایی مشکلات مردم و نیز ترویج فرهنگ اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد و در این زمینه تدوین برنامه‌های لازم برای توسعه برنامه‌های فرهنگی باید مبنای کار قرار گیرد.

بهنامجو تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوب وقف در استان مشارکت واقفین در اجرای طرح‌های عام‌المنفعه حرکت‌های ارزشمند و خداپسندانه است که با احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی وقفی در این زمینه حرکت خوبی انجام یافته و بدون شک نیز شاهد دستاورد‌های مثبت آن خواهیم بود.

وی بیان کرد: هفته وقف فرصت ارزشمندی است تا از این هفته به نحو احسن استفاده شود و دستاورد‌های آن را تبیین کنیم و فرهنگ‌سازی خوبی در نیات واقفین داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha