ایلام؛ میزبان اختتامیه کنگره ملی «اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی»
کد خبر: 3848825
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

ایلام؛ میزبان اختتامیه کنگره ملی «اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی»

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: اختتامیه نخستین کنگره ملی «اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی» با عنوان «عقیق و ارغوان» به میزبانی ایلام برگزار می‌شود.

اختتامیه نخستین کنگره ملی «اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی» برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی ایلام، عمران خودآموز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، امروز، 17 مهرماه با بیان این مطلب، اظهار کرد: این کنگره به مناسبت اربعین شهادت سیدالشهدا (ع) و با عنایت به برگزاری کنگره جهانی پیاده‌روی اربعین سرور و سالار شهیدان (ع) و تشرف انبوه دلدادگان اهل‌بیت (ع) از استان ایلام و مرز بین‌المللی مهران به عتبات عالیات برگزار می‌شود.

خودآموز با بیان اینکه این کنگره ملی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری بین بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) برگزار می‌شود، افزود: تعداد ۱۰۰ اثر با موضوع اربعین حسینی و حماسه عاشورا با گویش‌های گوناگون از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در مراسم اختتامیه این کنگره از ۱۳ نفر از برگزیدگان در گویش‌های مختلف تجلیل می‌شود، اضافه کرد: مراسم اختتامیه این کنگره با حضور شاعرانی از استان‌های کردستان، فارس، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، لرستان، ایلام، خراسان، سمنان و خوزستان همراه خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بیان کرد: تعداد ۵ نفر در زبان‌ها و گویش‌های ترکی، کردی، عربی، گیلکی و لری به‌عنوان افراد برگزیده شناخته شدند، همچنین تعداد ۸ نفر در زبان‌ها و گویش‌های ترکی، کردی، گیلکی، لری، خراسانی، فارسی، سمنانی و مازنی به‌عنوان شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی بیان کرد: معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین (ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت سیره حضرت سیدالشهدا (ع)، تجلی همگرایی اقوام ایرانی در آیینه شعر اربعین و تقدیر از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی از اهداف برگزاری این سوگواره است.

 

انتهای پیام
captcha