طلاب برای مردم حرف نو داشته باشند
کد خبر: 3846587
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
روحانی مبلغ:

طلاب برای مردم حرف نو داشته باشند

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم قادری خطاب به طلاب گفت: سطح علمی مردم نسبت به گذشته پیشرفت بسیار زیادی داشته؛ لذا برای موفقیت در بین جامعه باید سطح علمی خود را بالا ببرید چراکه تکرار حرف‌های گذشته و بیان نکردن سخنان نو و کاربردی نمی‌تواند اقبال عمومی را رقم بزند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم قادری، مسئول فرهنگی مسجد حجت بن‌الحسن(عج)، 9 مهرماه در جلسه درس اخلاق طلاب حوزه علمیه حجت بن‌الحسن(عج) با اشاره به نعمت خداباوری و حرکت در مسیر الهی که نصیب طلاب علوم دینی شده است، گفت: قرار گرفتن در مسیر تعلیم علوم دینی نعمتی است که خداوند به شما طلاب روزی کرده و باید در هر حالی شکرگزار آن باشید. غفلت و قدر ندانستن چنین نعمتی قطعاً انسان را از چنین فضای معرفتی دور خواهد کرد و به هدف‌های خود نخواهد رسید؛ در معارف دینی درباره فضیلت علم و عالم اشاره‌های زیادی شده است، به‌طوری که خواب عالم را بالاتر از عبادت جاهل دانستند چراکه با زحمات عالم گاهی انسان‌های زیادی از جهالت خارج خواهند شد.
وی ادامه داد: برای پیشرفت علمی شما طلاب یکی از بیشترین سفارش‌های علمای بزرگ توصیه به تلاش بیشتر و کاستن از تعطیلات حوزه بوده است. لذا، طلاب عزیز بخش‌های زیادی از دروس را در ایام تعطیل تابستان می‌خواندند تا از فرصت‌های خود نهایت استفاده را برده باشند.
مسئول فرهنگی مسجد حجت بن الحسن(عج) بیان کرد: سطح علمی مردم نسبت به گذشته پیشرفت بسیار زیادی داشته؛ لذا شما طلاب برای موفقیت در بین جامعه باید سطح علمی خود را بالا ببرید چراکه تکرار حرف‌های گذشته و بیان نکردن سخنان نو و کاربردی نمی‌تواند اقبال عمومی را رقم بزند، ممکن است بسیاری از تحصیل‌کرده‌های جامعه در مجالس وعظ شما حاضر نشوند و فقط در مجالس عمومی شنونده و مخاطب شما باشند.
قادری افزود: یکی از کارهایی که می‌تواند برای موفقیت طلاب در آینده مثمر ثمر باشد، حرکت در مسیر رشته‌ای است که به آن علاقه دارد چراکه سبب موفقیت او خواهد شد. حجت‌الاسلام رسول جعغریان از اندیشمندان در مباحث تاریخی است که توانست در هنگام تحصیل دروس عمومی حوزوی خود به تاریخ اسلام روی آورد و در این عرصه هم با نوشتن کتاب‌های مختلف دیده شود.
مسئول فرهنگی مسجد حجت بن‌الحسن(عج) با اشاره به فرمایش امام علی(ع) به عثمان بن حنیف، گفت: تلاش و پشتکار اولین توصیه حضرت به استاندار خود است، شما باید از روزهای خود به‌خوبی استفاده کنید و نگذارید اوقات‌تان به بطالت بگذرد. بنده به همراه حجت‌الاسلام بهتاش که از اساتید حوزه هستند در طول دوران طلبگی از قبل اذان صبح مباحثه خود را آغاز می‌کردیم و تا قبل از طلوع آفتاب ادامه می‌دادیم. لذا، تحت هیچ شرایطی نمی‌گذاشتیم دروسی که در روز درسی خوانده شده را بدون مطالعه و مباحثه پشت سر بگذاریم.
وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از اندیشمندان غربی کتاب‌های بسیاری در وصف معصومین(ع) ما می‌نویسند و در مواردی با قلم خود شبهاتی را نیز به مردم القا می‌کنند اما کسی جواب‌گوی آنان نیست! شخصیتی به نام ارتودوکس که زنی مسیحی در آمریکا است، کتابی درباره پیامبر(ص) نوشته و دلیل نوشتن آن را تروریست نامیدن مسلمانان بعد از حادثه 11 سپتامبر، بیان کرده است، چراکه معتقد است شخصیتی مانند پیامبر اکرم(ص) به‌دلیل اینکه فرستاده خداست همچون حضرت عیسی(ع) باید از او دفاع بشود و این وظیفه من است.
حجت‌الاسلام قادری هدر دادن اوقات فراغت در دوران طلبگی و استفاده نکردن از آن را اتفاق بدی قلمداد کرد و در پایان گفت: مبادا یک طلبه در طول روز تنها چند ساعت به نشستن در کلاس درس اکتفا کند و مباحثه درسی را کنار بگذارد، چراکه استفاده نکردن از چنین فضای علمی و تربیتی نارضیتی امام عصر(عج) را در پی خواهد داشت. نکته پایانی بنده به شما عزیزان این است که از ابتدای طلبگی خود به‌دنبال منافع دنیوی نباشید چراکه عالم بودن به دروس پایه حوزه نیاز ضروری هر طلبه به‌حساب می‌آید. لذا اگر عالم بشوید خداوند مجرای روزی را برای‌تان فراهم خواهد کرد.
محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام
انتهای پیام
captcha