قیام حضرت اباعبدالله‌(ع) مصداق کامل «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» است
کد خبر: 3840744
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
خطیب جمعه طارم:

قیام حضرت اباعبدالله‌(ع) مصداق کامل «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام مهدی منصوری گفت: قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) مصداق کامل «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» و پیام امر به معروف و نهی از منکر بود که به جهانیان و یزیدیان نشان داد حق همیشه پیروز و جاویدان است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه طارم، 15 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، ضمن دعوت مردم به پرهیزکاری و تقوای الهی، با اشاره به مقام امام حسین(ع) و وجود ۲۵۰ آیه در مورد حضرت سیدالشهدا(ع) در قرآن کریم، گفت: قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) مصداق کامل «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» و پیام امر به معروف و نهی از منکر بود که به جهانیان و یزیدیان نشان داد حق همیشه پیروز و جاویدان است.
وی ضمن قدردانی از هیئت‌های مذهبی و تکایا جهت برگزاری مراسم عزاداری و تأکید بر اقامه نماز اول وقت ظهر عاشورا، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر بایدها و نبایدهای مداحی، بیان کرد: ذکر مصیبت و نوحه‌خوانی مادحین گرامی و ذاکران اهل بیت(ع) در ایام سوگواری ماه محرم از ارکان مهم هیئت‌های مذهبی به‌شمار می رود که باید با برنامه‌های خوب و آموزه‌های اسلامی و دوری از تعابیر سخت و نامناسب و پرهیز از انحرافات برگزار شود.
خطیب نماز جمعه شهرستان طارم با اشاره به پیامدهای عاشورا برای مقاومت امروز، گفت: سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم و نالایق آمریکای جنایتکار در قاموس اسلام و آل الله جایی ندارد؛ ایستادگی در برابر دشمنان اسلام همان‌گونه که حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) هزینه آن را پرداخت کرده، ادامه دارد. اکنون حفاظت از حریم ولایت و اسلام وظیفه همه مسلمانان است و یکی از شاخصه‌های بارز مؤمنان ایثارگری و شهادت‌طلبی است که در مسیر مقاومت و نبرد با مستکبران پیام ازخودگذشگی را به دشمنان می‌دهیم و هر زمان آماده‌ایم خود را فدای دین اسلام کنیم.
وی با اشاره به عدم تعهد اروپاییان به برجام، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که به آن‌ها اعتماد نکنید زیرا خوش‌بین نیستم و حالا کشورهای اروپایی نیز قابل اعتماد نیستند اما اگر خواستید با آنها مذاکره کنید باید تضمین قطعی و کتبی محکم بگیرید؛ آنها هیچ‌وقت به گفته‌هایشان پایبند نبوده‌اند و مسئولان دیپلماسی نباید به لبخندها و تماس‌های تلفنی غربی‌ها اعتماد کنند. همه ما می‌دانیم که آمریکا دشمن درجه یک ملت ایران است و آنها مذاکره با ایران را به شرط دست کشیدن از انقلاب اسلامی عنوان می‌کنند. عده‌ای تنها راه برون‌رفت از مشکلات را مذاکره با غرب می‌دانند در‌حالی‌که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری تنها راه حل غلبه بر مشکلات کشور تکیه بر نیرو و تولید داخلی است. امروزه شاهد هستیم که آمریکا و همدستانش در برابر مقاومت ملت، پی در پی شکست خورده و خواهند خورد و هیچ‌وقت هیچ غلطی نخواهند کرد.
مرتضی قاسمی
انتهای پیام
captcha