بصیرت اساس قیام عاشورا است
کد خبر: 3839854
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

بصیرت اساس قیام عاشورا است

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی – اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بصیرت را مهم‌ترین ویژگی اصحاب امام‌حسین(ع) دانست و گفت: بصیرت اساس قیام عاشورا است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام مهدی توسلی، معاون فرهنگی – اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه امروز، 12 شهریورماه در اجتماع عزاداران حسینی در بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم(ع) شهر کرمانشاه بصیرت را مهم‌ترین ویژگی اصحاب امام‌حسین(ع) دانست و اظهار کرد: بصیرت اساس قیام عاشورا است.
وی افزود: در صدر اسلام جنگ‌های بسیاری برای دوام اسلام شکل گرفت و از صدر اسلام تاکنون شهدای بسیاری خون خود را برای بقای اسلام نثار کردند.
معاون فرهنگی – اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه درادامه با بیان اینکه بصیر به کسی اطلاع می‌شود که دارای درک بالایی باشد، گفت: بصیرت نیاز به تشخیص آن دارد که شرایط زمانی و مکانی را به خوبی تشخیص و سپس عملکرد مناسبی ارائه شود.
با بصیرت مقدمات جهانی شدن حکومت امام عصر(عج) را فراهم کنیم
حجت‌الاسلام توسلی با اشاره به برخی از وقایع کربلا اظهار کرد: اصحاب امام‌حسین(ع) در برابر حوادث و اشخاص مختلف رفتار متناسب با مکان و زمان از خود نشان داده‌اند که در کتب تاریخی موجود است.
وی افزود: بصیرت یعنی قدرت تشخیص داشتن و مقام معظم رهبری همواره خواص را به داشتن بصیرت سفارش می‌کنند. مردم ما با بصیرت هستند و هرجا احساس کردند برای حفظ دین باید حرکتی انجام دهند به صحنه آمدند.
معاون فرهنگی – اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان خطاب به عزاداران حسینی گفت: لبیک یاحسین(ع) معنا دارد و باید لبیک را با بصیرت گفت و امیدواریم با بصیرت مقدمات جهانی شدن حکومت امام عصر(عج) را فراهم کنیم.
انتهای پیام

captcha