آغاز دوره «یاوران ولایت» در همدان با هدف نهادینه کردن سند تحول بنیادین
کد خبر: 3838824
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
با حضور 100 دانش آموز دختر؛

آغاز دوره «یاوران ولایت» در همدان با هدف نهادینه کردن سند تحول بنیادین

گروه فرهنگی ـ مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: ایجاد انگیزه، پویایی و نشاط در سطح مدارس و نهادینه کردن شاخصه‌های سند تحول بنیادی آموزش و پرورش در بین دانش آموزان است.

آغاز دوره «یاوران ولایت» در همدان با هدف نهادینه کردن سند تحول بنیادینبه گزارش ایکنا از همدان، محمدتقی امیدی ساکت، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، امروز 9 شهریورماه، در آیین افتتاحیه دوره یاوران ولایت ویژه دانش‌آموزان دختر متوسطه دوم ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم‌الحرام گفت: امام حسین(ع) و شهدا تمام زندگی خود را در راه حفظ اسلام دادند و ما نیز زندگی خود را از امام حسین (ع) داریم.
امیدی ساکت افزود: ایجاد انگیزه، پویایی و نشاط در سطح مدارس و نهادینه کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در بین دانش‌آموزان از اهداف دوره یاوران ولایت است.
وی ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری این دوره، عملیاتی کردن گام دوم انقلاب، ایجاد مسئولیت پذیری و پذیرش مسئولیت برای آینده نظام است.
امیدی با اشاره براینکه 100 نفر دانش‌آموز دختر در این دوره حضور دارند، تصریح کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در سخنان خود بیان کردند دانش آموزان در کنار امور درسی بایستی به کار انقلابی نیز بپردازند حاضرین در این دور مشغول به کار انقلابی می‌شوند تا نسل جوان انقلابی پرورش یابد.

تربیت مقدم بر آموزش است
در این مراسم محمد پورداود،مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر آیات سوره جمعه مبنی بر مسئله تربیت و به کار بردن عباراتی چون مربی و پرورش اذعان کرد: تمامی انبیا قبل از اینکه معلم باشند مربی بودند، تعلیم و تربیت سبب ارتقا و رسیدن به عروج است.
وی با تاکید براینکه تربیت مقدم بر آموزش است،افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، حیات طیبه، مدرسه صالح و زندگی به سبک ایرانی و اسلامی در نظر گرفته شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به تعلیم و تربیت وجود دارد اما کشور ایران یک نظام جمهوری اسلامی است و آموزش و پرورش یک تعریف دارد مبنی بر اینکه، هرگونه اقدام هدایت‌گرانه برای پرورش اقدامات، تصمیمات و تمایلات در 4 حوزه، ارتباط انسان با خدا، خود، دیگران و طبیعت است.
وی با بیان اینکه تربیت تمام ساحتی از ویژگی دوره یاوران ولایت است، توضیح داد: تربیت حرفه‌ای و تمام ساحتی در حوزه اقتصادی، تربیتی، اخلاقی و اعتقادی سبب تحول‌آفرینی در میان دانش‌آموزان می‌شود.
پور داود تاکید کرد: نیروی پای کار جهادی، شهدا و فرزانگی رهبر انقلاب، کشور ایران را به درجه والا و کشوری ابرقدرت و در اوج رسانده است.
وی افزود: وجود اقدامات و تفکر بسیجی در حوزه آموزشی و تربیتی و جنگ نرم سبب صدر قرار دادن نظام شده است.
انتهای پیام

captcha