فعالیت ۲۴ ناظر شرعی در کشتارگاه‌های البرز
کد خبر: 3838734
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

فعالیت ۲۴ ناظر شرعی در کشتارگاه‌های البرز

گروه اجتماعی ــ مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره‌کل دامپزشکی البرز از فعالیت ۲۴ ناظر شرعی در کشتارگاه‌های استان خبر داد و گفت: هفت کشتارگاه دام و طیور در البرز فعال است که در همه آن‌ها ناظر شرعی حضور دارد.

فعالیت 24 ناظر شرعی در کشتارگاه‌های البرز

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی محبی، مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل دامپزشکی البرز در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: ناظران شرعی در تمام کشتارگاه‌های دام و طیور البرز حضور مستمر دارند.

وی با اشاره به اینکه هیچ زمانی کشتارگاه‌های ما بدون ناظر شرعی نبوده‌اند، گفت: ذابح‌های کشتارگاه‌ها در البرز آموزش لازم را دیده و در کشتار دام و طیور بر اساس آموزش‌های ذبح شرعی عمل می‌کنند.

محبی با بیان اینکه دلیل حضور ناظران شرعی این است که کوتاهی در کار نشود، اظهار کرد: هفت کشتارگاه دام و طیور در استان البرز فعال هستند که در همه‌ آن‌ها ناظر شرعی حضور دارد.

این مسئول با بیان اینکه 18 واحد فرآوری گوشتی در استان البرز فعالیت می‌کنند که نظارت شرعی بر روی این محصولات هم اعمال می‌شود، گفت: در مجموع 24 ناظر شرعی در استان البرز فعالیت می‌کنند.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل دامپزشکی البرز با بیان اینکه بدون حضور و اذن ناظر شرعی حتی اجازه ذبح صادر نمی‌شود، گفت: در صورتی که ناظر شرعی در محل کشتارگاه حضور نداشته باشد صورتجلسه امضا نمی‌شود و مورد تأیید ناظر شرعی نیست.

انتهای پیام

captcha