هدف اصلی قیام امام حسین(ع) سوق دادن جامعه به عقلانیت بود
کد خبر: 3838548
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷

هدف اصلی قیام امام حسین(ع) سوق دادن جامعه به عقلانیت بود

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید براینکه تنها هدف امام حسین(ع) از قیام خود امر به معروف و نهی از منکر نبود بلکه هدف اصلی ایشان سوق دادن جامعه به عقلانیت بود، ادامه داد: وظیفه اصلی یک مبلغ هدایت و مدیریت عواطف افراد به سوی عقلانیت است.

هدف اصلی ایشان سوق دادن جامعه به عقلانیت بودبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان امروز ۷ شهریورماه در گردهمایی مبلغین حسینی، اظهارکرد: ظرفیت وجودی امام حسین(ع) چراغ هدایت برای مسلمین است.

وی گفت: شبهه ایجادگر فضای تاریکی در جامعه است که مهمترین ابزار برای رفع این تاریکی چراغ هدایتی امام حسین(ع) است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت وجودی و هدایت‌گری امام حسین (ع) برای روشنی تمام فضاهای تاریک است، تصریح کرد: شیطان با تمام قوا به نظام حمله کرده است و دوران سختی در پیش‌رو است.

شعبانی در ادامه توضیح داد: همه افراد جامعه به ویژه طلاب جوان موظف هستیم در این جبهه مقاومت کنیم و شبهات را می‌توان با رفتارهای علمی پاسخگو بود.

امام جمعه همدان اذعان کرد: یکی از مشکلات در فضای ماه محرم کم‌رنگ شدن سخنرانی‌ها در مجالس است.

وی با تاکید براینکه تنها هدف امام حسین (ع) از قیام خود امر به معروف و نهی از منکر نبود بلکه هدف اصلی ایشان سوق دادن جامعه به عقلانیت بود، ادامه داد: وظیفه اصلی یک مبلغ هدایت و مدیریت عواطف افراد به سوی عقلانیت است.

شعبانی یادآور شد: هرچه یک جامعه به عقلانیت بیشتری برسد اطاعت پذیری از ولی امر بیشتر خواهد شد و برعکس هرچه در جامعه جهالت حاکم شود امام زمان(عج) غریب‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در راستای حرکت نظام اسلامی به یک تمدن نوین و رسیدن به دولت کریمه خاطرنشان کرد: طلاب و مبلغین حوزه با یک حرکت کلی به سوی تمدن سازی که همان فراهم کردن شرایط ظهور است بایستی خدمت به مردم را با مقدمه سازی برای ظهور فراهم آورد.

انتهای پیام

 

captcha