روحانیت از مسائل سیاسی جدا نیست
کد خبر: 3833549
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

روحانیت از مسائل سیاسی جدا نیست

گروه سیاست و اقتصاد ـ معاون تشكیلات جامعه روحانیت مبارز كشور با ذكر این نكته كه راهبری سیاسی یكی از كارهای روحانیت است، تأكید كرد كه روحانیت نمی‌تواند از مسائل سیاسی جدا شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی‌پور، معاون تشكیلات جامعه روحانیت مبارز كشور ظهر امروز، 17 مردادماه در نخستین گردهمایی جامعه روحانیت مبارز استان فارس که در سالن شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با بیان اینکه وطن‌دوستی تغایری با دینداری ندارد، افزود: این دین بوده که در طول تاریخ وطن را نگاه داشته است و افرادی که فریاد وطن‌دوستی می‌زدند در بسیاری از زمان‌های گذشته پا به فرار گذاشته‌اند، اما در حکومت اسلامی به نام دین حتی یک وجب از خاک این کشور جدا نشد.
وی با اشاره به اینکه دو نکته مهم منبر و محراب به رهبری روحانیت بود که حکومت شاهنشاهی را از بین برد، گفت: رضاشاه در اوایل مأمور بود خود را متعهد به دین نشان دهد ازاین‌رو خود را به روحانیت نزدیک می‌کرد، پس از آن، آغاز به ریشه زنی در دین کرد، آماری که از حکومت رضاخان وجود دارد 284 حوزه علمیه با حدود 6 هزار طلبه در آن زمان وجود داشت پس از 16 سال طلاب از 6 هزار نفر به 700 نفر رسیدند.
معاون تشكیلات جامعه روحانیت مبارز كشور با بیان اینكه در رویکرد جدید این جامعه، راهبری سیاسی یکی از کارهای جامعه روحانیت است، گفت: روحانیت نمی‌تواند از مسائل سیاسی جدا شود.
موسی‌پور با بیان اینکه بیشتر روحانیون زندگی بسیار سخت و دشواری دارند و در مشقت به سر می‌برند، گفت: اگر تشکیلات گسترده‌ای شکل بگیرد قطعاً برای حل مشکلات مؤثر خواهد بود؛ در حركت جدید این جامعه روحانیت رویکرد سیاسی در کنار رویکرد اجتماعی و فکری قرار خواهد داشت.
وی اظهار كرد: بنا است در هر شهری که تعداد روحانیت به حدنصاب 30 نفر برسد، در آن شهر جامعه روحانیت شکل گیرد، پس‌ازآن عضوگیری با شرایط علمی و عمومی شکل می‌گیرد و از بین اعضا شورایی تشکیل می‌شود، همچنین در استانها هم جامعه روحانیت استان با ترکیبی از نماینده جوامع شهرها شکل می‌گیرد و از جامعه روحانیت استانها یک جامعه کشوری ایجاد می‌شود.
معاون تشکیلات جامعه روحانیت کشور در پایان اضافه کرد: بنا است جامعه مرکزی روحانیت مبارز از همه استان‌ها با حضور 70 نفر تشكیل شود كه راجع به همه کشور تصمیم‌گیری خواهند کرد.
انتهای پیام

captcha