ارائه آموزش‌های عمومی به ۲۲۰۰ قرآن‌آموز چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3833219
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

ارائه آموزش‌های عمومی به ۲۲۰۰ قرآن‌آموز چهارمحال‌وبختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از ارائه آموزش‌های عمومی به دو هزار و ۲۰۰ قرآن‌آموز این استان خبر داد.

ارائه آموزش‌های عمومی به ۲۲۰۰ قرآن‌آموز چهارمحال‌وبختیاریمحسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، اظهار کرد: در شش ماه نخست سال جاری و از نیمه تیرماه 98 سهمیه اجرای آموزش 2 هزار و 200 نفر به مؤسسات تحت نظارت هیئت رسیدگی و خانه‌های قرآن شهری و روستابی استان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به برنامه سازمان دارالقرآن الکریم در سال جاری برای تربیت حافظان قرآن کریم و آموزش حفظ قرآن در قالب تربیت حافظان حداقل 3 جزء در سطح کشور، بیان کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر پرورش حفاظ در کشور در سال جاری 500 نفر حافظ 3 جزء در مراکز قرآنی تبلیغات اسلامی استان در حال تعلیم هستند.

رئیس اداره امور قرآنی با تاکید بر نقش اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت برای واگذاری و نظارت بر طرح‌های قرآنی، افزود: برای تشریک مساعی و تثبیت جایگاه اتحادیه قرآنی سعی شده تا حد امکان فعالیت‌های اجرایی از طریق اتحادیه به مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان واگذار شود و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی گفت: تعداد 176 موسسه فرهنگی قرآن و عترت و خانه قرآن شهری و روستایی در چهارمحال و بختیاری به فعالیت در حوزه‌های مختلف آموزش عمومی و تخصصی قرآنی فعالیت دارند.

تقی‌پور از تدارک 20 عنوان برنامه برای سال 98 نیز خبر داد و گفت: برای امسال 20 عنوان برنامه تدارک دیده‌ایم که در حوزه‌های آموزش، کارگاه استعدادهای قرآنی، برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی، برگزاری مراسم تکریم چهره‌های قرآنی، حمایت از برنامه‌های دهه فجر، حمایت از تشکل‌های قرآنی مردمی استان، آموزش تخصصی قرائت سطح 4، آموزش تخصصی قرائت قرآن کریم سطح 6، آموزش تخصصی ترجمه و مفاهیم سطح 3، بازآموزی معلمین روخوانی و روانخوانی،حمایت از طرح‌های تحقیقاتی، جلسات هم اندیشی مسئولان و نخبگان قرآنی استان حمایت از جلسات و حلقه‌های تفسیر ودیگر برنامه‌ها در حال اجرا در سطح استان هستند.

انتهای پیام

 

captcha