اهداکنندگان سندهای تاریخی تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3833181
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

اهداکنندگان سندهای تاریخی تجلیل می‌شوند

گروه فرهنکی ــ مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق کشور گفت: جا دارد اسناد ازدواج قدیمی‌ها جمع‌آوری و ثبت شوند برخی اسناد فقط در اختیار پژوهش‌گران قرار می‌گیرد البته از اهداکنندگان سندهای تاریخی طی مراسمی تجلیل می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق کشور، معصومه رفیعی‌پور، مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق کشور امروز چهارشنبه، 16 مردادماه در حاشیه دوره آموزشی یاوران اسناد ملی و تاریخی کوهبنان گفت: سازمان اسناد دولتی و سازمانی علمی، خدماتی و پژوهشی است، اسناد را که هویت ملی و فرهنگی کشور هستند نگهداری می‌کند البته حفظ اسناد دولتی از جمله وظایف ماست.

وی افزود: مدیران باید به بایگانی ادارات توجه بیشتری داشته باشند جون بایگانی نبض هر اداره است جا دارد فردی توانمند و علاقه‌مند در این سمت قرار گیرد چراکه برخی پرونده‌ها تا ۴۰ سال در بایگانی ادارات نگهداری و در ادامه به سازمان اسناد ارسال می‌شود.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق کشور اظهار کرد: برخی اسناد در دست مردم است لذا ما به‌عنوان پاسدار فرهنگی کشور وظیفه حفظ و نگهداری اسناد را داریم که یاوران اسناد که دهیاران و شوراهای شهر و روستا هستند، می‌توانند کمک شایانی در این راستا داشته باشند.

رفیعی‌پور بیان کرد: برخی اسناد در دست مردم هستند که جنبه خانوادگی دارند و می‌توانند در تهیه شجره‌نامه‌ها کمک کنند و در صورت ارزش ثبت شوند.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق کشور اظهار کرد: برخی کتب خطی در اختیار مردم است که کتب ارزشمند خطی خریداری می‌شوند تا پس از مرمت در شرایط خاص نگهداری شوند و برخی اسناد می‌توانند به موزه‌ها منتقل شوند.

وی تأکید کرد: جا دارد اسناد ازدواج قدیمی‌ها جمع‌آوری و ثبت شوند برخی اسناد فقط در اختیار پژوهش‌گران قرار می‌گیرد البته از اهداکنندگان سندهای تاریخی طی مراسمی تجلیل خواهد شد.
انتهای پیام

captcha