معارف و آموزه‌های قرآن؛ الگوی نظام تربیتی در خانواده‌ها
کد خبر: 3829900
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

معارف و آموزه‌های قرآن؛ الگوی نظام تربیتی در خانواده‌ها

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: ایجاد نظام تربیتی در خانواده مسئولیت مهم والدین است و تطبیق تمامی شئونات زندگی با قرآن کریم و معارف غنی آن که از طریق ناطقان اصلی آن یعنی ائمه اطهار(ع) به ما رسیده، ضروری است.

معارف و آموزه‌های قرآن؛ الگوی نظام تربیتی در خانواده‌هابه گزارش ایکنا از اردبیل، حسن مهدوی، معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، روز گذشته، دوم مردادماه در نشست تخصصی «خانواده موفق» در کانون فرهنگی هنری بیت الکوثر گفت: برای هدایت و تربیت صحیح خانواده‌ها بخصوص نوجوانان و جوانان باید از قرآن کریم به عنوان کتاب زندگی و برنامه سعادتمند حیات انسان‌ها بهره‌مند شد.

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، تصریح کرد: قرآن کریم مرجع حل درد‌های نفسانی، روانی و اخلاقی است و همه باید از این داروخانه عظیم برخوردار شوند.

وی بیان کرد: تطبیق تمامی شئونات زندگی با قرآن کریم و معارف غنی و انسان ساز آن که از طریق ناطقان اصلی آن یعنی ائمه اطهار(ع) به ما رسیده، ضروری است.

مهدوی خاطرنشان کرد: قرآن کریم می‌تواند در این دنیای پرخطر و شرایط بد فرهنگی درمانگری مطمئن و پناهگاهی مستحکم باشد.

کارشناس معارف اسلامی افزود: سیره اهل بیت(ع) منطبق با آموزه‌های قرآن هست و اهمیت تحقق سبک زندگی دینی در میان خانواده‌ها مهمترین اصل است.

وی تاکید کرد: ارتباط صمیمی و دو سویه و کاملا دوستانه والدین با فرزندان بسیار مهم هست و هر چه این ارتباط بیشتر باشد بر حرف شنوی و الگوگیری نوجوانان و جوانان تاثیر بیشتری دارد و بر رشد و تربیت دینی فرزندان اثرگذار است.

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، ادامه داد: ایجاد نظام تربیتی در خانواده مسئولیت مهم والدین است و بایستی با هماهنگی و محبت کردن نسبت به شرایط تربیتی، اخلاقی و دینی تک تک فرزندان زمینه عمل به احکام دینی را فراهم کنند.

مهدوی مهمترین خطرات تهاجم فرهنگی دشمنان علیه خانواده را ماهواره، فضای مجازی و دوستان ناباب نام برد و یادآور شد: مادران در خانواده‌ها نقش محوری را در امر تربیت دارند و بایستی با آموختن شیوه‌های و روش‌های نوین تربیت دینی زمینه را برای ارتباط گیری موثر و دوستانه با نسل جوان را فراهم کرد.

کارشناس معارف اسلامی، بیان کرد: با همراهی، محبت و صمیمت شیرینی و زیبایی مفاهیم دینی و اسلامی را به نسل جوان بچشانیم تا تربیت دینی در بین آن‌ها محقق شود.

انتهای پیام

captcha