اعزام نیروهای مسلح ناتو به اوکراین
کد خبر: 3823458
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

اعزام نیروهای مسلح ناتو به اوکراین

هواپیماهای نظامی ناتو، نیروهای مسلح این سازمان را به منطقه ادیسه اوکراین اعزام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «اسپوتنیک» روسیه؛ وزارت دفاع اوکراین خبر داده است که این نیروهای تازه نفس ناتو به منظور شرکت در مانور نظامی بین‌المللی Sea Breeze-2019 به اوکراین اعزام شده‌اند.

پیش از این گزارش شده بود که کشتی موشک‌انداز «کارنی» حامل نیروهای دریایی ایالات متحده آمریکا وارد دریای سیاه شده است که در مانور نظامی یاد شده شرکت می‌کند. این ناوشکن در سال 2017 از سوی اوکراین در ادیسه استخدام شده بود. همچنین یک کشتی به منظور انجام محافظت ساحلی از گرجستان و یک کشتی از بلغارستان نیز در این مانور نظامی شرکت می‌کنند.

براساس این گزارش، اعزام هواپیماهای منتقل کننده نیروهای نظامی ناتو به ادیسه ادامه دارد. هواپیمای C-130J Hercules آمریکایی و A400 Atlas بریتانیایی نیز پیش از این تجهیزات و اولین شرکت‌کنندگان مانور بین‌المللی را به منطقه ادیسه انتقال داده‌اند.

دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه اوکراین همچنین بیان کرد که هواپیمای چهار موتوره A400 Atlas بریتانیا قطعات نیروهای ویژه را به اوکراین انتقال داده است.

مانور بین‌المللی Sea Breeze-2019 در اوکراین از امروز 10 تیر(1 جولای) تا 21 تیر(12 جولای) در دریا، زمین، هوا و زیر دریا انجام می‌شود.

انتهای پیام

captcha