آسیب‌شناسی شوراهای فرهنگ عمومی/ 15 سرفصل فرهنگ عمومی کشور تدوین شده است
کد خبر: 3797151
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
موالی‌زاده بیان کرد:

آسیب‌شناسی شوراهای فرهنگ عمومی/ 15 سرفصل فرهنگ عمومی کشور تدوین شده است

گروه سلامت ــ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به آسیب‌شناسی شوراهای عمومی کشور، از تدوین 15 سرفصل برای فرهنگ عمومی کشور به ویژه در حوزه اجتماعی خبر داد.

آسیب شناسی شوراهای فرهنگ عمومی / تدوین 15 سرفصل فرهنگ عمومی کشور

به گزاش خبرنگار ایکنا؛ محمدرضا موالی‌زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در ششمین همایش شوراهای فرهنگ عمومی کشور که ظهر امروز 20 اسفندماه در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد، با بیان اینکه در دوره جدید شورای فرهنگ عمومی کشور یک آسیب‌شناسی نسبت به فعالیت‌های گذشته این شورا انجام شد، گفت: این شورا ظرفیت عظیم 10 هزار نفری دارد که قابل توجه است و این امید را می‌دهد که این شورا علاوه بر استان‌ها در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف کشور نیز استمرار پیدا کرده و جلسات شورای فرهنگ عمومی را در آن برگزار کند.

موالی‌زاده افزود: در سال گذشته چندین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور را به آسیب‌شناسی اختصاص دادیم که از جمله آسیب‌های آن می‌توان به مواردی نظیر عدم تشکیل جلسات استانی، عدم حضور اعضای اصلی شورا و حضور نمایندگان آنها، طرح موضوعات مختلف و بعضاً بی‌ربط به فرهنگ عمومی، تصویب مصوبات فراوان و در بسیاری مواقع غیرضروری، عدم ضمانت اجرای برای اجرای مصوبات ضروری، فقدان باور نسبت به جایگاه شورا‌ها از سوی بعضی از اعضا و بعضی ارگان‌ها و عدم وجود بودجه کافی بر اجرای مصوبات و تصمیم‌های شورا به عنوان ضعف‌های این شوراها اشاره کرد.

موالی زاده بیان کرد: ما در سال گذشته 15 سرفصل را برای شوراهای فرهنگ عمومی کشور مشخص کردیم که از آن جمله می‌توان گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی و ذیل آن ترویج فرهنگ کار، فرهنگ کار جمعی، برنامه اصلاح الگوی مصرف و ترویج کالاهای ایرانی را برشمرد.

موالی‌زاده ادامه داد: سرمایه اجتماعی، اخلاق عمومی، زنان و خانواده، بهداشت و سلامت اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، ایثار و شهادت، جوانان و ظرفیت‌های آنها، مصرف فرهنگی، محیط زیست، اصول معماری و شهرسازی با نگاه ایرانی اسلامی، فضای مجازی، نشاط اجتماعی، امنیت عمومی و فرهنگی دیگر سرفصل‌های مشخص شده در جلسه شورای فرهنگی کشور طی یکسال گذشته بوده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور یادآور شد: حب اهل بیت(ع)، ولایت‌مداری و عدالت‌خواهی که ویژگی‌های شاخص ایرانیان است، نقاط قوت فرهنگ عمومی ما است که باید آنها را تقویت و همزمان با رویش‌های جدید از ریزش‌ها نیز جلوگیری کنیم.

موالی‌زاده با اشاره به بودجه اختصاص داده شده به شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: ما امسال 60 درصد بودجه خود را به استان‌ها اختصاص دادیم و همچنان به آنها بودجه می‌دهیم، چرا که بر این اعتقادیم که در این استان‌ها باید کار زیادی برای تقویت فرهنگ عمومی انجام شود؛ همان‌گونه که نیاز داریم ستاد قوی باشد، به همان اندازه نیازمند تقویت صف نیز هستیم.

وی با اشاره به استان تهران گفت: باید به تهران به صورت ویژه نگاه کنیم، چرا که در تمامی کشور تأثیرگذار است. ما حتماً یک جلسه از شورای فرهنگ عمومی کشور را به تهران اختصاص می‌دهیم تا بتوانیم اثر مثبت را در فرهنگ عمومی این استان هم‌زمان با کل کشور داشته باشیم.

وی یادآور شد: یکی از اقدامات در حوزه فرهنگ عمومی در سال جدید نیز پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب و اجرای بخش‌های مختلف آن است.

انتهای پیام

captcha