فعالیت‌های قرآنی مطلوبی طی سال‌های اخیر در کرمانشاه رقم خورده است
کد خبر: 3795922
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه:

فعالیت‌های قرآنی مطلوبی طی سال‌های اخیر در کرمانشاه رقم خورده است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با اشاره به برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه کشور در کرمانشاه، گفت: در چند سال اخیر شاهد جنبش قرآنی خوبی در استان کرمانشاه هستیم و به این دلیل کرمانشاه به‌ عنوان میزبان هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم حوزه‌های علمیه انتخاب شد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام سیدمصطفی رضوی، مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه و تربیت حوزه‌های علمیه امروز 15 اسفندماه در نشست خبری در خصوص برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به میزبانی کرمانشاه از هشتمین دوره مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: این دوره از مسابقات 23 تا 24 اسفندماه با حضور طلاب شیعه و اهل‌سنت همزمان با اولین دوره مسابقات قرآنی طلاب مدارس علمیه امام‌خمینی(ره) کرمانشاه برگزار می‌شود.
وی افزود: هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث در رشته‌های حفظ 5، 10، 20 و کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل، خطابه قرآنی، حفظ موضوعی آیات، روایات و معارف، معارف نهج‌البلاغه(حکمت‌ها) و به دو شیوه شفاهی و کتبی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام رضوی با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات در بهمن‌ماه در مراکز استان‌ها، گفت: مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات در مراکز استان‌ها و با حضور 1700 نفر برگزار شد که از این تعداد 123 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.
مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت اظهار کرد: 8 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه شیعه و 4 نفر از حوزه‌های علمیه اهل‌سنت در مرحله نهایی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.
وی با توضیح در خصوص رشته‌های این دوره از مسابقات تصریح کرد: رشته خطابه قرآنی به شیوه غیرحضوری برگزار خواهد شد و نفر اول این رشته به مسابقات بین‌المللی راه خواهد یافت.
حجت‌الاسلام رضوی به میزبانی کرمانشاه برای این دوره از مسابقات اشاره و اظهار کرد: علاوه بر پشتیبانی و حمایت همه جانبه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ما در چند سال اخیر جنبش بسیار خوبی در عرصه قرآنی در این استان شاهد بودیم و براین اساس کرمانشاه به عنوان میزبان هشتمین دوره مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه انتخاب شد.
مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت در ادامه گفت: ویژگی تلفیقی بودن این مسابقات و حضور همزمان طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه شیعه و اهل‌سنت می‌تواند زمینه سطح ارتقاء دانش و توانمندی طلاب شیعه و اهل‌سنت را در حوزه قرآن میسر کند.
حجت‌الاسلام رضوی در پایان این نشست افزود: در بیانات مقام معظم رهبری بارها آمده است که جامعه بشری برای نجات از سردرگمی باید به سمت قرآن بیاید و با آن مأنوس شود و اگر امت اسلامی بناست به عزت برسد باید حول محور قرآن حرکت کند چراکه عمل به قرآن می‌تواند بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های جامعه را برطرف کند.
انتهای پیام

captcha