‌سند راهبردی قرآن تدوین می‌شود/ اجرای ۳۰۰ برنامه فرهنگی در ایام نوروز
کد خبر: 3795509
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
مدیرکل ارشاد قم:

‌سند راهبردی قرآن تدوین می‌شود/ اجرای ۳۰۰ برنامه فرهنگی در ایام نوروز

گروه فرهنگی ــ حسینی‌کاشانی از تدوین سند راهبردی قرآن کریم در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم خبر داد و با اشاره به برنامه‌های نوروز گفت: در ایام نوروز ۳۰۰ برنامه فرهنگی در حرم حضرت معصومه (س) و جمکران برگزار می‌شود.

تدوین سند راهبردی قرآن کریم/ اجرای 300 برنامه فرهنگی در ایام نوروزسید‌موسی حسینی‌کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به این‌که شورای توسعه فرهنگ قرآنی می‌تواند یکی از شوراهای هماهنگ‌کننده بین دستگاه‌های قرآنی باشد، بیان کرد: در این شورا ظرفیت فعالیت‌های قرآنی در کشور را دنبال می‌کنیم و تدوین سند راهبردی قرآن کریم در استان یکی از کارهای انجام شده توسط شورای توسعه فرهنگ قرآنی است.

وی افزود: این سند با کمک کارگروه‌های تخصصی در سه جلسه به تدوین رسید و حمایت از فعالیت‌های قرآنی متناسب با این سند صورت می‌گیرد و بر اساس  این سند در زمینه‌های مختلف قرآنی برنامه ریزی خواهیم کرد.

مدیرکل ارشاد قم اظهار کرد: آموزش معلمان در آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های شورای توسعه قرآنی است که با کمک آموزش و پرورش انجام می‌شود و در راستای فرهنگ‌سازی  در هر جلسه توسعه قرآنی از یک نفر از اقشار مختلف اعم از نیروی انتظامی و هنرمندان قرآنی تجلیل می‌کنیم.

حسینی‌کاشانی با اشاره به این‌که در معرفی مؤسسات و ظرفیت‌های آن‌ها یک جلسه خاص در شورای توسعه قرآنی برگزار شد، ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در شورای توسعه فرهنگ قرآنی کاهش اعتبارات نسبت به این شورا است و امسال کل بودجه اختصاص یافته به شورای توسعه قرآنی حدود 25 میلیون تومان بود و لذا در تلاش هستیم سال بعد بودجه قرآنی را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی موازی کاری بین دستگاه‌ها را کاهش داده‌ است، و استان قم جزو چهار استان برتر در زمینه برگزاری جلسات شورای توسعه قرآنی است و امسال حدود هشت جلسه برگزار کردیم.

مدیرکل ارشاد قم در ارتباط با طرح پیک فرهنگ در ایام نوروز بیان کرد: در راستای اجرای این طرح با بسیاری از جوانان کانون‌های هنری مساجد هماهنگ‌شده‌ که تحت عنوان حمایل پیک فرهنگ بسته‌های فرهنگی را در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌دهند و این طرح در برخی از بوستان‌ها و ورودی‌های شهر اجرا می‌شود.

وی افزود: ویژه‌نامه‌ای با کمک روزنامه‌های استان با هدف اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی که در حرم حضرت معصومه(س)، جمکران و امامزاده‌های مختلف برگزار می‌شود در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد زیرا در ایام نوروز مجموعا در حرم حضرت معصومه(س) و جمکران بیش از 300 برنامه فرهنگی اجرا می‌شود.

حسینی‌کاشانی در پایان گفت: امسال با توجه به اهمیت موضوع در ایام نوروز نزدیک به 120 میلیون تومان اعتبار می‌گذاریم و با اجرای برنامه‌های مختلف به‌دنبال جریان‌سازی فرهنگی در استان قم هستیم.

انتهای پیام

 

captcha