ثبت‌نام از معتکفان در کردستان آغاز می‌شود
کد خبر: 3793917
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
از دهم اسفندماه؛

ثبت‌نام از معتکفان در کردستان آغاز می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: ثبت نام از معتکفان از دهم اسفندماه در سراسر استان آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام علی رستمی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: اعتکاف سنت حسنه‌ای است که همه ساله در مساجد جامع سطح استان کردستان با استقبال معتکفان همراه است.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام از معتکفان برای شرکت در مراسم اعتکاف امسال از دهم اسفند ماه آغاز و تا 28 اسفند ماه ادامه دارد، افزود: با توجه به تقارن میلاد حضرت علی(ع) و ایام اعتکاف در عید نوروز باید تبلیغات و فضاسازی لازم برای دعوت از معتکفان در استان فراهم آید.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: اعزام مبلغ و مبلغه به تمامی مساجد محل برگزاری اعتکاف از جمله برنامه‌های در دست اقدام تبلیغات اسلامی کردستان است و پیش‌بینی می‌شود امسال 12 مبلغ و مبلغه به مراسم اعتکاف اعزام شوند.
وی با اشاره به میزان شهریه ثبت‌نام از معتکفین بیان کرد: متناسب با شرایط هر شهرستان هزینه برگزاری اعتکاف از معتکفان به عنوان خودیاری با مصوبه جلسه شهرستانی اخذ می‌شود.
حجت‌الاسلام رستمی اعلام کرد: در جلسه استانی ستاد اعتکاف 98 که اخیراً با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی و نماینده ولی فقیه کردستان برگزار شد، مقرر شد اطلاع‌رسانی به معتکفان از طریق پیامک توسط ادارات تابعه انجام شود.
وی استفاده از ظرفیت شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان، کانون‌های فرهنگی و مؤسسات قرآنی در برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های اعتکاف را از دیگر مصوبات جلسه ستاد اعتکاف استان خواند و افزود: سال گذشته چهار هزار نفر در مراسم اعتکاف ثبت نام کردند و دو هزار و 745 نفر از این تعداد معتکف شدند.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه یک‌هزار و 790 نفر از معتکفان سال 97 را بانوان تشکیل داده بودند، عنوان کرد: 18 مسجد در 24 مکان استان کردستان در سال 97 پذیرای معتکفان بود.
وی در پایان از افزایش 10 درصدی جوانان استان در مراسم اعتکاف 97 خبر داد و ابراز امیدواری کرد: امسال نیز جوانان در این مراسم معنوی حضور داشته باشند.
انتهای پیام

captcha