ایجاد تحول در حوزه‌های علمیه/ ‌موقوفات مراكز حوزوی احیا شود
کد خبر: 3787037
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
آیت‌الله اعرافی بیان كرد:

ایجاد تحول در حوزه‌های علمیه/ ‌موقوفات مراكز حوزوی احیا شود

گروه معارف ــ مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه‌های علمیه از اسناد جامع راهبردی برخوردار بوده که ۲۰ طرح راهبردی آن آماده عملیاتی شدن است، گفت: با اجرای این طرح‌ها، تحولات مهمی در سطح حوزه‌ها ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه كشور شب گذشته، 13 بهمن‌ماه در دیدار با جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینكه تلاش می‌كنیم تا دیدگاه‌هایی كه درباره مراكز حوزوی وجود دارد را جمع‌بندی كنیم، گفت: تحلیل جامعی درباره ظرفیت‌ها و مشكلات حوزه‌های علمیه خدمت مقام معظم رهبری ارائه شده است.
وی از آغاز اجرای برنامه پنج ساله حوزه‌های علمیه از سال 98 خبر داد و افزود: حوزه‌های علمیه از اسناد جامع راهبردی برخوردار بوده كه 20 طرح راهبردی آن آماده عملیاتی شدن هستند و در پی آن نیز تحولات مهمی در سطح حوزه‌ها ایجاد خواهد شد.
آیت‌الله اعرافی به ورودی حوزه‌های علمیه به مقولات مورد نیاز نظام اشاره كرد و گفت: متخصصان حوزه‌های علمیه در بسیاری از این موارد از جمله بانكداری و اقتصاد اسلامی و غیره ورود كردند كه نتیجه آن هم در اختیار مسئولان قرار گرفت.
مدیر حوزه‌های علمیه كشور در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های این مراكز گفت: هم‌اكنون بیش از 500 درصد خارج در قم وجود دارد و 270 رشته و گرایش در حوزه‌ها تعریف شده است.
وی با تأكید بر اینكه فرایند اداری حوزه‌های علمیه باید به‌روز باشند، گفت: یكی از طرح‌هایی كه در این مراكز اجرا می‌شود، طرح «هنر و رسانه» است.
آیت‌الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم احیای موقوفات حوزه‌های علمیه تأكید كرد و گفت: احیای موقوفات حوزه‌های علمیه چند استان می‌تواند تمام مراكز حوزوی كشور را تأمین كند.
مدیر حوزه‌های علمیه كشور با اشاره به كمبود بودجه در این مراكز گفت: تمام بودجه‌های حوزه‌های علمیه به اندازه یك یا دو دانشگاه تهران هستند در صورتی كه حوزه‌ها نقش مهمی به‌عهده دارند.
انتهای پیام

captcha