حوزه‌های علمیه به‌روز و در ارتباط با جامعه باشند
کد خبر: 3786662
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
آیت‌الله اعرافی:

حوزه‌های علمیه به‌روز و در ارتباط با جامعه باشند

گروه معارف ــ مدیر حوزه‌های علمیه كشور بر لزوم به‌روز بودن و ارتباط داشتن مراكز حوزوی در عصر كنونی تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه كشور شب گذشته، 12 بهمن‌ماه در نشست با مدیران، مسئولان ادارات و نهادهای استان فارس با اشاره به شرایط كنونی تأكید كرد كه حوزه‌های علمیه باید سنت‌های گذشته خود را حفظ كرده اما به‌روز و در ارتباط با جامعه باشند.
وی با تأكید بر اینكه حوزه‌های علمیه باید در سطح جامعه نقش‌آفرین باشند، افزود: البته این مفهوم به معنای این نیست كه حوزه‌ها جای دیگر نهادها را بگیرند، چرا كه هر نهادی فلسفه وجودی خود را دارد.
آیت‌الله اعرافی با بیان اینكه حوزه‌های علمیه باید هم به جامعه خدمت كنند و هم یكسری خدمات بگیرند، بر لزوم همفكری مسئولان و نهادهای مختلف برای اینكه حوزه در جایگاهی قرار گیرد تا پاسخگوی جامعه باشد، تأكید كرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین اهمیت توجه به زیرساخت‌های این مراكز را یادآور شد و گفت: حوزه‌های علمیه نباید در بخش زیرساخت‌ها معطل بمانند گرچه متأسفانه چنین چیزی وجود دارد و باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشت.
وی در ادامه سخنان خود با تأكید بر اهمیت توجه به مبحث نشاط اجتماعی گفت: بحث شادی و نشاط اجتماعی یكی از مواردی است كه باید با حفظ شئون اسلامی بدان توجه داشته باشیم.
آیت‌الله اعرافی همچنین با یادآوری اینكه حدود 10 هزار مدرسه با 900 هزار دانش‌آموز در استان فارس وجود دارد، بر لزوم استفاده از این ظرفیت‌ها تأكید كرد و گفت: باید اندیشه‌های كلان و راهبردی داشته باشیم تا بتوانیم نقش خود را به خوبی ایفا كنیم.
انتهای پیام

captcha