اشکذر ۳۱۳ شهید به انقلاب تقدیم کرده است
کد خبر: 3784501
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳

اشکذر ۳۱۳ شهید به انقلاب تقدیم کرده است

گروه اجتماعی ــ فرماندار شهرستان اشکذر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام این شهرستان از تقدیم ۳۱۳ شهید به انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی شاه‌حسینی، فرماندار اشکذر صبح امروز، 6 بهمن‌ماه در نشست خبری فرمانداران استان به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: مقایسه فعالیت‌های انجام شده درخصوص قبل و بعد از انقلاب قیاس مع‌الفارق است.
وی ادامه داد: بزرگترین نیروگاه برق در اشکذر قرار دارد و بیش از85 درصد برق استان در شهرستان اشکذر تولید می شود.
شاه‌حسینی افزود: در بخش کشاورزی و صنعت شهرستان پیشرفت داشته است و نگاه ما به مصرف آب باید دانش‌بنیان باشد و ما در شهرستان این تدبیر را پیاده کرده‌ایم.‌
وی بیان کرد: در بخش کشاورزی نیز با توجه به مشکل آب تمهیدات لازم اجرایی شد که عمدتا در دولت تدبیر و امید بوده و احداث گلخانه‌ها با سیستم نوین آبیاری و قطره‌ای که گاها تا یک سی‌‌م آب را کاهش داشته و مصرف می‌کند.
شاه‌حسینی ادامه داد: بیش از 4 میلیون مترسطح زیر کشت گلخانه با تنوع زیاد سبزیجات و میوه ها همچون خیارسبز، بادمجان، گل ها و گیاهان دارویی مثل آلوئه ورا و ... در شهرستان داریم.
فرماندار اشکذر گفت: تقریبا تمام روستاهای شهرستان تحت پوشش شبکه گاز و بیش از 90 درصد شهرستان از نعمت گاز برخوردار است که همه این دستاوردا به برکت انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد:از دغدغه‌های منطقه خضرآباد آب شرب بود که در بسیاری از این مناطق مشکل آب شرب و بهداشت را داشتند و در برخی مناطق آن با تانکر آبرسانی می‌شد که باعث افتخار است که در زمان مدیریت بنده و دولت تدبیر و امید با اعتبار ملی 26 میلیارد تومان پروژه مجتمع آب منطقه خضرآباد احداث و فاز یک آن در در دهه فجر امسال به بهره برداری رسیده و مشکل آب شرب شهر خضرآباد به طور کامل حل خواهد شد.
شاه حسینی ضریب تلفن ثابت و سیار در شهرستان را 100درصد اعلام و بیان کرد: تقریبا 80 درصد جاده های ما استاندارد و قابل قبول است.
فرماندار شهرستان اشکذرگفت: اولین منطقه غذا و داروی کشور با مصوبه مجلس شورای اسلامی در منطقه اشکذر قرار دارد و از بخش خصوصی دعوت می کنیم در این زمینه مشارکت داشته باشند.

افتتاح 32 پروژه در دهه فجر در اشکذر
وی با اشاره به اینکه به مناسبت دهه فجر و در این شهرستان بیش از 32 پروژه با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید، افزود: این پروژه‌ها در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، آب روستایی، عمران شهری و روستایی است.
شاه‌حسینی ادامه داد: عمدتاً این پروژه‌ها مربوط به بخش خصوصی اما واگذاری زمین، اعطای تسهیلات و مجوزهای لازم از طریق بخش دولتی بوده است.
وی تصریح کرد: آمار بیکاری در شهرستان 2 درصد از میانگین استان کمتر است و حدود 10 درصد است با وجود اینکه 4 شهرک صنعتی در شهرستان وجود دارد.
فرماندار اشکذر سرمایه‌گذاری واحدهای عمومی و بومی در شهرستان را نقطه قوت و مثبت دانست و در مورد مشکل مسکن مهر اشکذر نیز گفت: 131 واحد مسکونی در این منطقه مسکونی ایجاد شده که متاسفانه دچار نشست و شکستگی ساختمان شده بود که پیگیری مجوزهای لازم زمان بر بود و خوشبختانه با پیگیری انجام شده برای 18 نفر که وضعیت ساختمان بدتر بود زمین معوض داده شد و برای یک واحد نیز خانه جایگزین داده شد.
شاه‌حسینی تصریح کرد: سه واحد آموزش عالی در شهرستان اشکذر مشغول به کار است که بیش از 3 هزار دانشجو در این واحدها مشغول تحصل هستند همچنین تقدیم 313 شهید در انقلاب و قبولی 4 ساله دانش آموزان اشکذری در کنکور از دیگر افتخارات این شهرستان است.

انتهای پیام

captcha