تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشکده حج و زیارت و دانشگاه تهران
کد خبر: 3778026
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امضا شد؛

تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشکده حج و زیارت و دانشگاه تهران

گروه جامعه ــ تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی میان پژوهشکده حج و زیارت و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به امضا رسید.

تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشکده حج و زیارت و دانشگاه تهرانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری؛ امروز چهارشنبه 12 دی‌ماه در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سیدمهدی اعتمادی‌فرد، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی میان پژوهشکده حج و زیارت و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران امضا شد.

هدف از این تفاهم‌نامه، ايجاد و گسترش هم‌فکری و همکاری‌های علمی و پژوهشی دوجانبه و ارتقای سطح تعاملات علمی، خدمات مشاوره‌ای و بهره‌گيری بهينه از امکانات موجود درجهت اهداف مشترک بیان شده است.

دراین مراسم که حجت‌الاسلام سیدجواد مظلومی، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و عباس قنبری باغستان، مسئول اموربین‌الملل دانشکده علوم اجتماعی نیز حضور داشتند، سیدمهدی اعتمادی‌فرد، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و علی اکبر ضیایی، رئیس پژوهشکده حج وزیارت تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی میان دو طرف را به امضا رساندند.

حمایت از پایان‌نامه‌ها در زمینه پژوهش‌های حج

در این تفاهم‌نامه با اشاره به زمینه‌های همکاری میان پژوهشکده حج و زیارت و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، بر لزوم معرفي اولويت‌های پژوهشی به يکديگر در موضوعات مرتبط با فعاليت این دو مرکز و مشارکت در تامين محتوای نشريات علمی پژوهشی، ترويجی و تبليغ، تأکید شده است. همچنین مقرر شد طرفین، همکاری و مشارکت در تأليف، ترجمه متون و منابع مورد نياز، انتشار آن در سطح داخلی و بين‌المللی و بهره‌مندی متقابل در زمينه تبادل اطلاعات علمی – پژوهشی داشته باشند.

همکاری دربرگزاری نشست‌های علمی تخصصی، سمينارها و کرسی‌های علمی، همکاری در برگزاری گردهمايی‌های علمی داخلی و بين‌المللی، انجام داوری، ارزيابی و نظارت بر طرح‌های پژوهشی، بررسی نتايج عناوين و محتوای پژوهش‌ها و تبادل تجربيات در زمينه توسعه دانش‌های اينترنتی و ديجيتالی مورد نياز دو مرکز از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.

دو طرف در این تفاهم‌نامه، خواستار برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مورد نياز، هدايت و حمايت از پايان نامه‌های تحصيلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نيازهای مشترک و استفاده متقابل از کتابخانه‌ها و مراکز اسناد یکدیگر شده اند.

دراین مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی عسکر در سخنانی با اشاره به اینکه پروژه‌های تعریف شده در این تفاهم‌نامه همگی مهم است، اظهار داشت: پژوهشکده حج و زیارت آمادگی دارد مقالات اساتید دانشگاه را درحوزه های مرتبط با فعالیت های این پژوهشکده در نشریات و مجلات علمی پژوهشی خود به چاپ برساند.

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت خواستار همکاری دو طرف در پژوهش های دانشگاهی با موضوع حج‌گزاری درکشورهای اسلامی شد و بر لزوم بررسی پیام‌های امام امت(ره) و مقام معظم رهبری برای بهره‌برداری هرچه بهتر از حج و تبدیل آن به یک برنامه عملیاتی تأکید کرد.

انتهای پیام

captcha