انتقاد آیت‌الله جوادی آملی از خام‌فروشی منابع طبیعی
کد خبر: 3767259
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸

انتقاد آیت‌الله جوادی آملی از خام‌فروشی منابع طبیعی

گروه حوزه‌های علمیه ــ مفسر قرآن کریم گفت: با این وضعیت علمی کشور که بالاتر از کشورهای دیگر است، چرا باید خام‌فروشی کنیم و ارزش افزوده آن را به دیگر کشورها بدهیم.

انتقاد آیت‌الله جوادی آملی از خام‌فروشی منابع طبیعیبه گزارش ایکنا، آیت‌الله جوادی آملی امروز پنجم آذرماه در جلسه تفسیر خود در مسجد اعظم گفت: سوره مبارکه ملک در مکه نازل شده و با تبشیر و انذار مطالب خود را بیان کرد و پایان کار کافران را هم ذکر کرده است.

وی افزود: کافر کسی است که نه به دلایل عقلی و نه براهین نقلی گوش می‌دهد؛ برهان نقلی همان ادله نقل شده از سوی قرآن و اهل‌بیت(ع) است، زیرا انسان نمی‌داند چه راهی در پیش دارد، جز اینکه دین این مسیر را به او نشان دهد و زاد و توشه را هم بیان فرموده است.

آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: کسانی که گرفتار تجربه حسی نیستند، همان طور که یهودیان به موسی می‌گفتند خدایی را می‌پرستیم که دیدنی باشد؛ مومن به غیب و شهادت هستند و سرنوشت این گروه نیز که سعادت است، در سوره ملک بیان شده است.

این مفسر قرآن با بیان اینکه در این سوره فرموده که زمین را رام برای بشر قرار داریم، اظهار کرد: زمین نفت و آب و گاز به شما داد و خانه در آن ساختید و خداوند به شما کرامت داد. بنابراین اگر کسی شما را تحریم کرد، نباید دست و دهانتان به سمت او دراز باشد، زیرا این نعمت‌ها را به همه داده است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: پیام حوزه به سرمایه‌داران این است که عمدا خود را به دیوانگی نزنید، زیرا سکه‌هایی که بازار را ملتهب کردند، همین‌ها را داغ و بر پشت و پیشانی و چهره صاحبان آنان می‌زنند.

وی تاکید کرد: چقدر این ملت بزرگ هستند که انشاءالله به عظمت قرآن عزیزتر هم شوند و این ملت شایسته این فشارها و رفتارها نیستند.

این مرجع تقلید با اشاره به وفور مواد طبیعی در کشور، ادامه داد: با این وضعیت علمی کشور که بالاتر از کشورهای دیگر است، چرا باید خام‌فروشی کنیم و ارزش افزوده آن را به دیگر کشورها بدهیم؟

وی افزود: خداوند این همه نعمت عنایت فرموده و در عین حال تاکید کرده است که اگر بی‌راهه بروید، عذاب در انتظار شماست.

این مفسر قرآن با  بیان اینکه عالم زیباتر از وضع کنونی ممکن نبود وگرنه خداوند خلق می‌کرد، بیان کرد: اگر نظامی بهتر از این ممکن بود یا برای جهل، عجز و بخل بود و هر سه از خداوند لطیف و خبیر دور است.

انتهای پیام

captcha