اهدای اعضای مادر گچسارانی به ۵ بیمار نیازمند
کد خبر: 3767014
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹

اهدای اعضای مادر گچسارانی به ۵ بیمار نیازمند

گروه اجتماعی ـ مسئول تیم هماهنگ کننده پیوند اعضاء در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اهدای عضو بیمار مرگ مغزی به ۵ بیمار نیازمند در گچساران خبر داد.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و وبیراحمد،‌ سینا سعیدی، مسئول تیم هماهنگ کننده پیوند اعضاء در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته،‌ پنجم آذرماه در جمع خبرنگاران،‌ اظهار کرد: مرحومه صنوبر مرادی‌مهر 35 ساله از اهالی گچساران به دلیل سکته مغزی دچار مرگ مغزی شد‌.
وی افزود: خانواده نوعدوست آن مرحومه بعد از اطلاع از این وضعیت و اینکه عزیزشان قابل درمان و بازگشت به زندگی مجدد نیست، رضایت به اهدای عضو ایشان دادند که ساعت سه بامداد امروز دوشنبه، پنجم آذرماه انجام شد‌.
مسئول تیم هماهنگ کننده پیوند اعضاء در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: با همکاری تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز از این مادر گچسارانی دو کلیه، کبد و دو قرنیه برداشت و جهت پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز منتقل شدند‌.
سعیدی تصزیح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون این شانزدهمین اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در بیمارستان شهید رجائی گچساران انجام گرفت.
وی در پایان ضمن قدردانی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که در این زمینه پیشگام بوده‌اند، یادآور شد: از نیت خداپسندانه و خیرخواهانه خانواده مرحوم مرادی مهر تقدیر و تشکر می‌کنم. از خداوند منان برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.
انتهای پیام

captcha