نمایشگاه ابوالفضل عالی، میزبان تصاویر شهدا
کد خبر: 3753579
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
از 17 مهرماه؛

نمایشگاه ابوالفضل عالی، میزبان تصاویر شهدا

گروه هنر ــ نمایشگاه نقاشی «سربندهای ماه» روز سه‌شنبه، 17 مهرماه ،در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح خواهد شد.

محمدعلی نادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا با بیان این خبر که به‌زودی نمایشگاهی انفرادی از آثار وی برپا خواهد شد، اظهار کرد: نمایشگاه نقاشی «سربندهای ماه» روز سه‌شنبه، 17 مهرماه، در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح خواهد شد. این رویداد هنری با محوریت شهدا و سرداران جنگ بر پا می‌‌شود.

وی افزود: نمایشگاه سربندهای ماه به‌صورت اختصاصی کارهای مرا به نمایش درخواهد آورد. 40 اثر برای این نمایشگاه در نظر گرفته‌شده که در آن چهرهای شهدایی چون، همت، جهان‌آرا، زین‌الدین، باکری و... تصویر می‌شود.  آثار به نمایش درآمده با پاستل گچی، مداد زغالی و مداد رنگی نقاشی شده‌اند.

این نقاش ادامه داد: این نمایشگاه حاصل تلاشی چهارساله است، البته برخی آثار پیش‌تر رونمایی شده است، اما 25 اثر برای اولین بار است که به نمایش درمی‌آید. همچنین نمایشگاه سربندهای ماه به‌ احتمال‌ زیاد تا 22 دی‌ماه در نگارخانه ابوالفضل عالی دایر خواهد بود.

این نقاش تأکید کرد: متأسفانه این قبیل آثار جزء در موارد معدود خریدار شخصی ندارد، مگر این‌که نهاد یا سازمان خاصی خریدار این قبیل تولیدات باشد. این رویکرد اجحافی است که در حق آثار ارزشی صورت می‌گیرد.

نادری درباره کارهای بعدی خود گفت: قرار است کارهای این نمایشگاه به‌علاوه آثاری که به‌زودی نقاشی خواهم کرد در سالروز شهادت شهید زین‌الدین در قم در معرض نمایش قرار گیرد. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه قرار است، مادر شهید زین‌الدین هم حضور داشته باشد.

وی در پایان اعلام کرد: سعی کرده‌ام آثار محدود به ارگان یا شهری خاصی نباشد، برای همین شهدا هشت سال جنگ تحمیلی ارتش، سپاه و بسیج در این نمایشگاه تصاویرشان نقاشی شده است. در خاتمه باید بگویم یکی از این آثار تمثال شهید متوسلیان است که به شکل جدیدی نقاشی شده که دیدن آن برای علاقه‌مندان خالی از لطف نیست.

انتهای پیام

captcha