ثبت وقف با نیت ترویج فرهنگ غدیر در تنکابن
کد خبر: 3745191
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸

ثبت وقف با نیت ترویج فرهنگ غدیر در تنکابن

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تنکابن از ثبت وقف جدید با نیت ترویج فرهنگ غدیر خم در این شهرستان خبر داد.

 ثبت وقف با نیت ترویج فرهنگ غدیر در تنکابن

حجت‌الاسلام علیخانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تنکابن در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: یکی از وظایف این اداره ساماندهی مؤسسات خیریه و خادمین است و باید در مؤسسات خیریه بجای ماهی دادن، ماهی گیری را به افراد بیاموزند.

وی بر گسترش فرهنگ گردشگری مذهبی تأکید کرد و افزود: در این راستا طرح و نقشه جامع ساماندهی بقاء متبرکه شهرستان تهیه و برای اجرائی شدن به استان ارجاع شده است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان تنکابن با بیان اینکه موقوفات قابل‌خرید و فروش نیستند، تصریح کرد: به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهیم به موقوفه‌ای تجاوز کند و با تمام قدرت در برابر هرگونه تصرف و تجاوز به این اموال و اراضی می‌ایستیم و از حقوق قانونی موقوفات بر اساس شرح وظایف و دستورالعمل قانون دفاع می‌کنیم.

وی از وقف زمینی به  ارزش 400 میلیون تومان در شهرستان تنکابن خبر داد و افزود: این موقوفه با نیت ترویج و تبلیغ فرهنگ غدیر خم وقف شده است.

علیخانی عنوان کرد: خبرنگاران می‌توانند به‌عنوان یاوران وقف در کنار سازمان به ترویج فرهنگ وقف، این سنت حسنه و خیر بپردازند.

انتهای پیام

captcha