اولاد صدقه جاریه انسان بعد از مرگ است
کد خبر: 3740717
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

اولاد صدقه جاریه انسان بعد از مرگ است

گروه سیاسی- نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: اولاد صدقه جاریه انسان بعد از مرگ است، چراکه رستگاری و صلاح نسل انسان، سعادت و خوشبختی خود و فرزندان را در دنیا و آخرت رقم می‌زند بلکه دارای آثار و برکاتی برای والدین نیز است.

 اولاد صدقه جاریه انسان بعد از مرگ است

به گزارش ایکنا از هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان بندرعباس، گفت: برخی پدران و مادران روش تربیتی اشتباهی در پیش‌گرفته‌اند که براساس آن فرزند به‌جای حس فرزندی تصور می‌کند امیر است.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد: محیط آرام و مأنوس خانه، مناسب‌ترین محل برای اندیشه، ذکر، یادآوری کلام خدا و ذکر حکمت‌های الهی است. خانه، مکتبی برای تربیت انسان‌هایی عبد و مطیع حق است و خانواده آرمانی در قرآن خانواده‌ای است که انسان‌ساز باشد.
امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: فرزند صالح و سالم گلی از گل‌های بهشت است که مایه شخصیت‌بخشی و سرفرازی پدر و مادر، استحکام خانواده و یاوری و غم‌خواری والدین در زمان حیات ایشان است. همچنین، وسیله‌ای برای بالابردن مقامات اخرویشان در عالم آخرت و سبب آمرزش گناهان و فرستادن خیرات و برکات بر ایشان می‌شود. چنین خانواده‌ای مشمول دعای ملائک و فرشتگان الهی می‌شود
وی اضافه کرد: اولاد صدقه جاریه انسان بعد از مرگ است، چراکه رستگاری و صلاح نسل انسان، سعادت و خوشبختی خود و فرزندان را در دنیا و آخرت رقم می‌زند بلکه دارای آثار و برکاتی برای والدین نیز است.
آیت‌الله نعیم‌آبادی تصریح کرد: روش تربیتی حضرت ابراهیم (ع) به‌گونه‌ای بود که هنگام رسیدن فرمان ذبح فرزند حضرت اسماعیل (ع) باجان و دل امر خداوند را اجابت کرده و درخواست‌هایی برای اجرای بهتر ذبح خود داشت.
وی اضافه کرد: تکریم ارباب رجوع، صله رحم، رسیدگی به وضع یتیمان، صدقه دادن جزو وظایف اجتماعی است که در طول سال باید مد نظر مسئولان و مردم قرار گیرد.
وی اظهار کرد: مردم در زندگی فردی و اجتماعی خود برای داشتن نشاط و شادابی زندگی ابراهیمی را سرلوحه و الگوی خویش قرار دهند.
آیت الله نعیم آبادی در پایان با بیان اینکه خداوند بندگان را تشویق به صدقه دادن کرده است، افزود: پروردگار خمس، زکات و فطره را به عنوان واجب مالی بر مسلمانان تعیین کرده و تشویق به انفاق، بخشش، احسان و نیکی به یکدیگر کرده است.

انتهای پیام

 

captcha