نقش اجتماعی هیئت‌های مذهبی مغفول مانده است
کد خبر: 3736296
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

نقش اجتماعی هیئت‌های مذهبی مغفول مانده است

گروه اجتماعی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی طارم گفت: آنچه کمتر در مورد هیئت‌های مذهبی مورد توجه قرارگرفته است نقش اجتماعی آنها در جامعه و کارکرد این هیئت‌ها در برقراری تعاملات درسطوح مختلف مردمی است.

نقش اجتماعی هیئت‌های مذهبی مغفول مانده استبه گزارش ایکنا، از زنجان، حجت‌الاسلام حسن محمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی طارم در دیدار با مسئول هیئت حضرت زینب(س) شهر آب‌بر، عنوان کرد: مسئول هیئت نه تنها باید از حسن خلق، شهرت و وجهه بالایی برخوردار باشد بلکه باید از دانش و مهارت مدیریتی نیز بهره‌مند باشد.
وی ادامه داد:هیئت‌های مذهبی در حوزه سیاسی و اجتماعی باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی باشند و حرکت‌ها براساس منویات معظم‌له صورت گیرد.
این مسئول اظهار کرد :هیئت‌های مذهبی نقش محوری و تاثیرگذاری در برگزاری و برنامه‌ریزی مراسم‌های دینی، مذهبی و فرهنگی به عهده دارند.
محمدی یادآور شد: آنچه کمتر در مورد هیئت‌های مذهبی مورد توجه قرارگرفته است نقش اجتماعی آنها در جامعه و کارکرد این هیئت‌ها در برقراری تعاملات درسطوح مختلف مردمی است.
وی ادامه داد: یکی دیگرازکارکردهای هیئت های مذهبی مساعدت، بسترسازی و کمک به انسان‌ها برای تعالی‌جویی و فضیلت طلبی است.
حجت‌الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین رسالت هیئت‌های مذهبی اقامه عزاداری و سوگواری و ذکر مصیبت در شهادت حضرت سید الشهدا(ع) واحیای فرهنگ پرشور و شعور و بالنده‌ی عاشورا و تعظیم شعائرمذهبی و دینی است، تصریح کرد هیئت مذهبی با بهره‌گیری از کارشناسان دینی باید تلاش کنند سد محکمی در برابر ورود خرافات در عزاداری‌ها ایجاد کنند.
انتهای پیام

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان طارم با بیان این مطلب که باید اهتمام جدی‌تری برای جذب جوانان به هیات مذهبی وجود داشته باشد، عنوان کرد حضور جوانان در هیات مذهبی موجب ناکامی دشمنان در جنگ نرم می‌شود..
captcha