اقامه نماز جمعه در ۱۳ شهر استان کرمان در مصلا برگزار می‌شود
کد خبر: 3732148
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴
قاسمی‌زاده:

اقامه نماز جمعه در ۱۳ شهر استان کرمان در مصلا برگزار می‌شود

گروه اجتماعی - مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان کرمان گفت: در حال حاضر اقامه نماز جمعه در ۱۳ شهر استان در مصلا برگزار می‌شود، چهار شهر در امامزادگان و بقاع متبرکه، ۲۶ شهر در مسجد جامع، هفت شهر در سایر مساجد و پنج شهر هم در حسینیه، تکایا و مهدیه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان کرمان دیروز یکشنبه، 31 تیر در نشست خبری ضمن اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور در تهران گفت: امسال پنجم مرداد روز جمعه است از همین رو علاوه بر اقامه نماز جمعه ویژه برنامه‌ای در این ارتباط در همه نقاطی از استان که اقامه نماز جمعه دارند برگزار خواهد شد.
وی افزود: امروز در کشور ما بیش از 900 منطقه اقامه نماز جمعه دارند و رشد قابل توجهی نسبت به سال‌های قبل داشته و همچنین نماز جمعه به عنوان یک سنگر فرهنگی مستمر و سالم در اکثر شهرهای استان فعالیت می‌کند.
حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جمعه تصریح کرد: نماز جمعه بر پایه دو محور اصلی فعالیت می‌کند، اولین محور ایجاد وحدت در امت اسلامی است و دومین محور کسب تقوا و قرب الهی است.
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان کرمان افزود: نقش مردم در برگزاری نماز جمعه از اهمیت بالایی برخوردار است و حضور مردم در اقامه نیاز تنها برای کسب انگیزه‌های معنوی است چرا که هیچ انگیزه مادی نمی‌تواند انسان را به شرکت منظم در این نماز وادار کند همچنین یکی از دلایل حضور را می‌توان پایبندی به نظام جمهوری اسلامی و کمک به حفظ آن عنوان کرد.
حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده ادامه داد: استان کرمان تا سال 38 تنها در 18 نقطه اقامه نماز جمعه داشت و در حال حاضر تعداد این نقاط به 56 نقطه در استان رسیده است.
وی تصریح کرد: در استان کرمان تنها چند نقطه محدود وجود دارد که در آنها نماز جمعه اقامه نمی‌شود و امیدواریم به‌زودی این مشکلات برطرف شده و به دنبال آن توجه و تعمیق به نهاد نماز جمعه انجام شود.
مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان افزود: در حال حاضر اقامه نماز جمعه در 13 شهر استان در مصلا برگزار می‌شود، چهار شهر در امامزادگان و بقاع متبرکه، 26 شهر در مسجد جامع، هفت شهر در سایر مساجد و پنج شهر هم در حسینیه، تکایا و مهدیه برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: در کل استان به صورت هفتگی حدود 50 هزار نفر در نماز جمعه شرکت می‌کنند که سهم مرکز استان 8 هزار نفر است البته این آمار در ماه رمضان متفاوت است به‌گونه‌ای که در مرکز استان حدود 20 هزار نفر در این نماز شرکت کردند.
حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده گفت: البته حضور شهروندان در نماز جمعه به عواملی از قبیل ظرفیت مکان و جمعیت شهر هم بستگی دارد و از بین شهرهای استان بهرمان، کاظم‌آباد و خانوک با توجه به ظرفیتی که دارند بالاترین درصد شرکت در نماز جمعه را به خود اختصاص دادند.
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اعلام کرد: در حال حاضر در استان 22 مصلا داریم که در آنها اقامه نماز انجام می‌شود، 11 مصلا کامل شده و یا فاز اول آنها به بهره‌برداری رسیده، 9 مصلا در حال ساخت است و دو مصلا در زنگی‌آباد و رابر توسط خیران در حال احداث است.
وی اظهارکرد: مجموع مبلغ هزینه شده برای ساخت این مصلاها 60 میلیارد تومان است که غالب هزینه آن حدود 35 میلیارد تومان توسط خیران و سایر افراد تامین شده است.
قاسمی‌زاده بیان کرد: در مرکز استان 2 هزار و 200 متر مربع ساختمان در اختیار نهاد نماز جمعه قرار دارد که شامل ساختمان مصلی و پروژه آدینه در منطقه هوانیروز می‌شود.
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تصریح کرد: ستاد نماز جمعه دارای 25 نشریه داخلی، 10 ماهنامه و 38 گاهنامه در استان است همچنین پایگاه خبری ایجنا که خطبه‌ها را بارگذاری می‌کند.
انتهای پیام

captcha