مبانی تفسیر در روحانیت تقویت شود
کد خبر: 3727238
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
آیت‌الله میرعمادی:

مبانی تفسیر در روحانیت تقویت شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت تقویت مبانی تفسیر در روحانیت، یکی‌از مبانی تفسیر قرآن را ادبیات و لغت برشمرد و گفت: تفسیر قرآن‌کریم از غنای بیشتری برخوردار باشد و اگر می‌خواهیم کلام ما تاثیرگذار باشد کلامی بهتر از قرآن‌کریم وجود ندارد.

تفاسیر قرآن از غنای بیشتری برخوردار باشد/ادبیات و لغت؛ از مبانی تفسیر

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه خرم‌آباد دوشنبه، یازدهم تیر در جمع کارکنان تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی استان لرستان، به افزایش انس با قرآن به برکت نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: ترغیب و تشویق مقام معظم رهبری نسبت به قرآن موجب افزایش محافظان و قاریان و مفسران قرآن شده است.
وی با بیان این مطلب که امروز رغبت خوبی نسبت به تفسیر قرآن ایجاد شده است، راه نجات بشریت را تمسک به قرآن دانست و افزود: روحانیون و طلاب اگر می‌خواهند حرف تازه بزند به سراغ تفسیر قرآن بروند.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که به گواهی عالمان تفسیر امسال قرآن در ماه رمضان پربارتر از سال قبل بوده است، اضافه کرد: هرچه با قرآن آشناتر می‌شویم نکات زیباتری برداشت می‌شود.

مبانی تفسیر در روحانیت تقویت شود
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر ضرورت تقویت مبانی تفسیر در روحانیت، یکی‌از مبانی تفسیر قرآن را ادبیات و لغت برشمرد و گفت: تفسیر قرآن‌کریم از غنای بیشتری برخوردار باشد و اگر می‌خواهیم کلام ما تاثیرگذار باشد کلامی بهتر از قرآن‌کریم وجود ندارد.
امام‌ جمعه خرم‌آباد قرآن را کتاب زندگی و حیات دانست و گفت: ائمه جماعات برنامه هماهنگ در طول هفته داشته باشند و تفسیر هفتگی قرآن در مساجد برگزار شود.

هیئات مذهبی معرفت و بینش در جامعه را قوی کنند
این مفسر قرآن‌کریم خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی سعی کنند با برنامه فرهنگی و داشتن روحانی در هیئات معرفت و بینش در جامعه را قوی کنند.
وی مهم‌ترین سد در برابر دشمنان را هیئات مذهبی ذکر کرد و با ذکر این مطلب که دشمن در تمام دسته‌جات و گروه‌ها نفوذ پیدا کرده است، اضافه کرد: ولی تنها جایی‌که دشمن تاکنون نتوانسته نفوذ پیدا کند هیئات مذهبی هستند.

انتهای پیام

captcha