بنیاد خیرین اشتغال فارس فعال می‌شود
کد خبر: 3727131
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
راهدار:

بنیاد خیرین اشتغال فارس فعال می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ـ مشاور استاندار فارس در امور توسعه اشتغال‌آفرینی گفت: یكی از برنامه‌های اتاق بازرگانی فارس فعال كردن راه‌اندازی بنیاد خیرین اشتغال است.

بنیاد خیرین اشتغال فارس فعال می‌شود

به گزارش ایكنا از فارس، یلدا راهدار، عضو هیئت نمایندگان و معاون اتاق بازرگانی شیراز امروز، 11 تیرماه در دیدار رئیس اتاق بازرگانی فارس و اعضای کانون‌های اتاق بازرگانی شامل پیشکسوتان، جوانان، زنان و کارآفرینی با اشاره به راه‌اندازی بنیاد خیرین اشتغال در سال‌های گذشته گفت: متأسفانه این بنیاد غیر فعال است و یکی از برنامه‌های امسال اتاق بازرگانی فارس و چهار کانون پیشکسوتان، جوانان، زنان و کارآفرینی فعال کردن این بنیاد در استان است.
وی بیان کرد: همه افراد جامعه به ویژه فعالان اقتصادی در مقوله اقتصاد نقش دارند و هر کس باید نقش خود را به خوبی ایفا کند تا رونق و توسعه ایجاد شود.
راهدار با بیان اینکه اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی است و تعلق به فرد یا افراد خاصی ندارد، افزود: در حال حاضر 29 تشکل تحت مجموعه اتاق بازرگانی شیراز فعال است که از این تعداد چهار کانون پیشکسوتان، زنان، کارآفرینی و جوانان مسائل خود را به صورت قشری دنبال می‌کنند.
مشاور استاندار فارس اظهار كرد: اتاق بازرگانی به دنبال به حداقل رساندن مشکلات و نقاط ضعف در فضای کسب و کار استان و کشور است که در این زمینه نیاز به همدلی و هم‌افزایی بیشتر فعالان بخش خصوصی استان احساس می‌شود.
راهدار اضافه کرد: راه‌اندازی شورای پژوهش با بهره‌مندی از اساتید دانشگاه، تقویت شورای گفت‌وگو، تقویت دبیرخانه کمیسیون‌های تخصصی، راه‌اندازی دفتر تبادل تکنولوژی، دفتر مطالعات راهبردی کشاورزی و آب، استانداردسازی، آینده پژوهشی و سلامت اداری از اقدامات مهم انجام شده در کاهش مشکلات فضای کسب و کار استان است.
وی ادامه داد: در دو سال گذشته فعالیت‌های اتاق بازرگانی شیراز دانش بنیان شده است و با هدف کاهش و رفع مشکلات و ارائه راهکارهای عملی و کاربردی مسائل مربوط به بخش اقتصاد استان را به‌صورت علمی و کارشناسی دنبال می‌کنیم.
راهدار بیان كرد: با توجه به مبحث مهم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و ظرفیت‌های موجود در این زمینه در استان، به زودی انجمن سرمایه‌گذاران خطرپذیر در اتاق بازرگانی فارس راه‌اندازی می‌شود.
معاون اتاق بازرگانی شیراز در پایان گفت: اتاق بازرگانی فارس متعلق به همه فعالان بخش خصوصی و محل رجوع همه دغدغه‌مندان و فعالان اقتصادی استان است و همه افراد باید برای توسعه اقتصادی استان نقش خود را ایفا کنند.
انتهای پیام

captcha