مسئولان از سیاسی‌بازی دست بردارند
کد خبر: 3725661
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰

مسئولان از سیاسی‌بازی دست بردارند

گروه سیاست و اقتصاد- امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه همه ما مسلمان هستیم و محور ما دین است، گفت: مسئولان باید از سیاسی بازی و اصلاح طلب و اصولگرا دست بردارند و به مردم خدمت کنند.

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از دفتر امام‌جمعه اصفهان، آیت‌‍الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضای شورای قضایی استان اصفهان با تبریک هفته قوه قضائیه و با انتقاد از کنار گذاشته شدن مسئولان کارآمد به واسطه مسائل سیاسی و به کارگیری برخی افراد بدون کفایت در مسئولیت‌های مهم کشور اظهار داشت: همه باید دست در دست هم بدهند، باید از چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا و از این سیاسی بازی‌ها دست بردارند، چراکه همه ما مسلمان هستیم و محور ما دین است.
وی با تأکید بر اینکه همه مسئولان باید کار و تلاش را سرلوحه خود قرار داده و به مردم خدمت کنند، افزود: مسئله خط بازی در دستگاه قضایی بسیار ضعیف است و می‌تواند الگوی خوبی برای دیگران باشد؛ دستگاه قضایی الگوهایی همچون شهید بهشتی دارد، شهیدی که رکن اساسی حکومت و مایه افتخار نظام اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه دستگاه قضایی می‌تواند با عملکرد خود برای کل کشور الگو باشد، تصریح کرد: رفتار قضات باید نسبت به شاکی و شکایت شونده مساوی باشد تا عدالت رعایت شود و هیچ کس گمان نکند که توانسته است قاضی را مجاب کند، بنابراین با رفتار صحیح نباید اجازه داد بهانه‌ای دست دشمن بیفتد و جلوی شایعات گرفته شود.
وی با اشاره به آیه آخر سوره فتح و تبیین ویژگی مؤمنانی که با پیامبر هستند، عنوان کرد: آنان نسبت به کفار شدید و سخت گیر و در میان خودشان با مهربانی و رأفت رفتار می‌کنند، این افراد اهل عبادت و ذکر هستند.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به تمثیلی که در این آیه نسبت به یاران پیامبر آورده شده است، گفت: امت پیامبر بر روی پای خود می‌ایستند و نیازی به تکیه به غیر ندارند، از سوی دیگر سرعت پیشرفت آنان بسیار زیاد است و آن کسی که امت اسلامی را تشکیل داده از سرعت پیشرفت آن، تعجب می‌کند و زمینه عصبانیت کفار را فراهم می‌آورد.
وی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی، لازم و ضروری است، گفت: در قوه قضائیه موضوع رحماء بینهم و مهربانی با مردم وجود دارد، همچنین بنده معتقد هستم که قضات باید چهره مؤمنانه‌ای داشته باشند.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه گاهی مردم، فقط نقص‌ها را می بینند و دستاوردهای انقلاب اسلامی فراموش می‌شود، یادآور شد: نظام اسلامی در بخش‌های مختلف همچون تولد برق، پزشکی، هسته‌ای و بسیاری از خدمات عمومی و غیره پیشرفت‌های خوبی داشته است.
در ابتدای این دیدار احمد خسروی وفا رییس کل دادگستری استان با ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی استان بیان داشت: قضات و کارمندان پرتلاش ما در استان علی رغم اینکه در بخش اداری 64 درصد و در بخش قضایی 45 درصد از پستها خالی از نیروست اما جهادگونه در جهت احقاق حق تلاش می نمایند، به گونه ای که در سال گذشته در بیش از یک میلیون و یکصد و هفتاد و یک هزار پرونده تصمیم قضایی گرفته شده و برای چندمین سال متوالی رتبه اول بهره وری در کشور به دادگستری استان اختصاص داده شده است.
وی کاهش چشمگیر زمان رسیدگیها در تمامی بخشهای قضایی را از دیگر اقدامات مهم دانست و بیان داشت: متوسط زمان رسیدگی در دادگاه های کیفری یک استان در سال 92، 414 روز بوده که در سال 96 به 265 روز کاهش پیدا کرده است، به همین شکل شاهد کاهش متوسط زمان رسیدگی در دادگاه های تجدیدنظر از 157 به 128 روز، در دادگاه های حقوقی از 158 به 141 روز، در دادگاه های کیفری از 124 به 89 روز، در اجرای احکام مدنی از 444 به 240 روز و در اجرای احکام کیفری از 205 به 188 روز هستیم.
خسروی وفا از اقدامات مؤثر پیشگیرانه دادگستری استان گفت و خاطرنشان ساخت: با تلاش فراوان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در سال گذشته توانسته ایم جرم ضرب و جرح عمدی را در میان ده جرم اول استان از رتبه اول به رتبه چهارم کاهش دهیم.
رییس دستگاه قضایی حمایت همه جانبه از سرمایه گذاری را از دیگر اقدامات بیان و تصریح کرد: با همکاری اتاق بازرگانی تا کنون 4 کارگروه حقوقی و نظارت قضایی، حمایت قضایی از سرمایه گذاری، مشاوره و داوری، پیشگیری و مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره نمود که با اقدامات و مصوبات خوبی که تا کنون صورت پذیرفته نتایج مثبتی حاصل گردیده است.

captcha