مشهد؛ میزبان سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور
کد خبر: 3721826
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

مشهد؛ میزبان سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، عنوان کرد: به فضل الهی بعد از ماه مبارک رمضان در مشهد میزبان ۴۰۰ شرکت‌کننده در سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور خواهیم بود.

مشهد میزبان سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور

علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در رابطه با سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور، گفت: به فضل الهی بعد از ماه مبارک رمضان در مشهد میزبان ۴۰۰ متسابق این دوره از رقابت‌ها خواهیم بود.
وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در قالب چهار رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، عنوان کرد: 400 آقا و خانم در رشته‌های قرائت، حفظ ۱۰ جزء، نهج البلاغه و روش تدریس احکام رقابت خواهند کرد.
مهدوی‌خواه با اشاره به اینکه سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور از چهارم تیرماه سال جاری با برگزاری مراسم افتتاحیه و تشرف شرکت‌کنندگان به حرم مطهر رضوی آغاز خواهد شد، ابراز کرد: متسابقان در روزهای پنجم و 6 تیرماه سال جاری با یکدیگر رقابت خواهند کرد و هفتم تیرماه در مراسم اختتامیه از نفرات برگزیده تجلیل خواهد شد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات ۲۳ داور برجسته ملی و بین‌المللی حضور خواهند داشت، تشریح کرد: تیم‌های اعزامی از استان‌ها ۹ نفره هستند که شامل یک سرپرست، چهار آقا و خانم هستند.
وی ادامه داد: به دلیل وجود مضجع شریف امام رضا(ع) در دو سال گذشته مشهد میزبان این رقابت‌ها بود که خراسان رضوی در دوره‌های قبل حائز رتبه اول در سطح کشور شده است و خروجی آن حضور مختار دهقان در مسابقات بین‌المللی مالزی و کسب رتبه دوم این رقابت‌ها بود.
مهدوی‌خواه با تأکید بر اینکه این امر نشان از سطح بالای مسابقات قرآن فرهنگیان دارد، تصریح کرد: مسابقات فرهنگیان در سطحی برگزار می‌شود که برگزیدگان آن می‌توانند در سطوح ملی و بین‌المللی حائز رتبه باشند.
وی با بیان اینکه برای شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات علاوه‌ بر بحث مسابقات، فوق برنامه‌هایی مانند بازدید از موزه، نمایشگاه‌ها و ... در نظر گرفته شده است، تشریح کرد: همچنین جهت برگزاری سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور هشت سالن مسابقاتی در نزدیکی حرم مطهر رضوی جهت سهولت‌بخشی زیارت شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: روز پایانی مسابقات، از ۴۰ برگزیده در چهار رشته این دوره از مسابقات با اهدا لوح تقدیر، یادبود و هدیه نقدی تقدیر خواهد شد.

 انتهای پیام

captcha