ایران آمادگی لازم جهت اتخاذ تصمیمات جدید در زمینه برجام را دارد
کد خبر: 3713975
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
تبادار:

ایران آمادگی لازم جهت اتخاذ تصمیمات جدید در زمینه برجام را دارد

گروه سیاست و اقتصاد ـ استاندار فارس با بیان اینكه برجام حاصل كاركرد بزرگ دیپلماسی نظام است، در عین حال گفت: در راستای تأكیدات رهبرمعظم انقلاب، تا زمانی که خواسته‌های به حق جمهوری اسلامی از متن برجام تضمین نشود، ایران آمادگی لازم جهت اتخاذ تصمیمات دیگری دارد.

ایران آمادگی لازم جهت اتخاذ تصمیمات دیگری در زمینه برجام دارد/ بیش از گذشته به مردم اتكا داشته باشیم

به گزارش ایكنا از فارس، اسماعیل تبادار، استاندار فارس امروز، ٢٣ اردیبهشت در شورای اداری این استان كه به میزبانی پارك علم و فناوری فارس برگزار شد، با اشاره به مسئله خروج آمریكا از برجام، گفت: با كنكاشی نسبی به این مطلب پی برده می‌شود كه برجام حاصل كاركرد بزرگ دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بوده است و این موضوع به میزانی حائز اهمیت است كه برخی كشورها رشوه می‌دهند تا عضوی از اعضای برجام خارج شود.

ایران در نظام بین‌الملل ثابت كرد كه پایبند به قراردادهایش است
وی بیان كرد: وفای به عهد برگرفته از آموزه‌های دینی و تعهد نظام جمهوری اسلامی در نظام بین‌الملل ثابت كرد كه ایران پایبند به مفاد این قرارداد بوده و بر عكس كسانی كه دم از حقوق بین‌الملل می‌زنند بر عهد خود نماندند.
تبادار گفت: در راستای تأكیدات رهبرمعظم انقلاب، تا زمانی که خواسته‌های به حق جمهوری اسلامی از متن برجام تضمین نشود، ایران آمادگی لازم جهت اتخاذ تصمیمات دیگری دارد.

همچنان معتقدیم كه پایبند به تعهدات برجام هستیم
استاندار فارس با تصریح بر اینكه باید با دنیا مراوده داشته باشیم، گفت: همچنان معتقدیم كه پایبند به تعهدات برجام هستیم؛ چرا كه ماجراجویی در رفتار جمهوری اسلامی جایگاهی ندارد.

سلامت اداری به جد در دستور كار قرار گرفته است
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سلامت اداری مهم‌ترین موضوع در ساختار اداری است كه در سال ٩٧ به جد در دستور كار قرار گرفته است؛ چرا كه خوشایند هیچ مدیری نیست كه شبانه‌روز تلاش كند اما از نظر مردم مدیری ناكارآمد باشد.
تبادار با تاكید بر اینكه باید به اعتماد عمومی به‌عنوان سرمایه بزرگ اجتماعی نگریسته شود، افزود: به‌عنوان مثال میز خدمت توسط دولت از سال‌ها قبل تعریف شده اما آن‌گونه كه باید كاركرد خوبی در اذهان به جای نگذاشته است.

با اخلاق‌ترین و زبده‌ترین افراد در میز خدمت دستگاه‌ها قرار گیرند
استاندار فارس ادامه داد: امروز مجددا این مهم در دستور كار قرار گرفته است و مسئولان متولی به تمام معنا مكلف به قرار دادن افرادی در این میز هستند كه بااخلاق ترین، زبده‌ترین و آگاهترین فرد در اداره باشد.
تبادار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نظام كارخانه‌گری به پایان رسیده و امروز باید دانش مبتنی بر خلاقیت و فناوری در كارگاه‌ها و مجتمع‌های صنعتی در دستور كار قرار گیرد، گفت: دانشگاه‌ها باید مسائل مختلف را آنالیز و نهایتاً راه حل‌های قابل اجرا در این باره ارائه كنند.
وی همچنین با اشاره به سهمیه ١٥ میلیارد دلاری در بخش سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته، بیان كرد: ٥٥٥ میلیون دلار از این میزان به عنوان سهم فارس در سال ٩٦ تعیین شد اما طی این مدت بالغ بر یك میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار ارزش ریالی سرمایه‌گذاری بخش خارجی در فارس برآورد شد كه ٤٥٣ میلیون دلار بیش از سهم مشخص شده است.

بیش از گذشته به مردم اتكا داشته باشیم
استاندار فارس با بیان اینکه امروز بیش از گذشته پی برده‌ایم كه باید به مردم اتكا داشته باشیم، گفت: اعتماد مردم و تسهیل كار آن‌ها در رفتار و عمل مسئولان نمود می‌یابد، بنابراین این كردار مدیران است كه به عمل اصالت می‌دهد.
تبادار گفت: عنوان می‌كنیم كه خدمتگزار مردم هستیم. ادعا می‌كنیم كه كارآفرینی و اشتغال ضرورت كار امروز ما است اما مؤلفه‌های آن كجاست؟باید به خودمان بنگریم كه چگونه است كه یك طرحی كه پروسه بیست روزه دارد به فرایند ٤٠-٥٠ روزه می رسد؟بنابراین در شرایط فعلی باید بیش از گذشته به این قبیل مسائل توجه کرد.
انتهای پیام

captcha