تربیت بندگان صالح عامل تعجیل در ظهور است
کد خبر: 3710946
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
آیت‌الله العظمی مکارم:

تربیت بندگان صالح عامل تعجیل در ظهور است

گروه حوزه‌های علمیه ــ مفسر قرآن کریم گفت: با اشاره به آیه شریفه «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ»(انبیاء/105) افزود: قرآن راه تعجیل در ظهور را در این آیه نشان داده است که همان تربیت عباد صالح است.

تربیت بندگان صالح عامل تعجیل در ظهور است

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی ۱۱ اردیبهشت در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم با تبریک میلاد امام زمان با بیان اینکه برای ظهور آن حضرت نباید صرفا به دعا اکتفا شود، گفت: تربیت بندگان صالح از مهمترین زمینه‌های ظهور است.

وی با اشاره به آیه شریفه «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ» (انبیاء/۱۰۵) افزود: قرآن راه تعجیل در ظهور را در این آیه نشان داده است که همان تربیت عباد صالح است و جالب اینکه در آیه بعد نیز، آن را ابلاغی برای بندگان عابد الهی برشمرده ست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ۳۱۳ نفر، حلقه اول یاران آن حضرت هستند تصریح کرد: حضرت به‌تن‌هایی جهان را اداره نمی‌کنند و در رده‌های بعدی نیز نیازمند جوانان صالح و مومن هستند؛ لذا باید از میان نسل موجود بندگان صالح را تربیت کنیم.

وی با رد این تصور باطل که ظهور منوط به زیادشدن فساد است تاکید کرد: این آیه معتقد است که برای ظهور باید بندگان صالح تربیت شوند؛ بنابراین باید در جامعه امر به معروف و نهی و منکر بیشتر شود و با آموزش دادن سطح معرفت و عقل مردم را بالا ببریم.

آیت‌الله مکارم با بیان اینکه انتظار امام زمان (عج) از روحانیت بیشتر از توده مردم است تاکید کرد: وظیفه روحانیت در این زمینه بیشتر است بنابراین باید پاک، باتقوا، مومن و به دنبال علم و ایمان باشیم و دیگران را هم ترغیب کنیم.

وی افزود: کسانی که پیش ما عمامه می‌گذارند دعا می‌کنم سرباز امام زمان باشند و این سربازی دری صفات مختلف است و باید در اصلاح خود و دیگران و حوزه تلاش کنیم.

یادآور می‌شود شاگردان آیت الله مکارم شیرازی پیش از آغاز درس خارج فقه این مرجع تقلید، ضمن تبریک روز معلم و تقدیر از این استاد برجسته، خواهان نامگذاری یکی از روز‌های سال به نام روز مرجعیت شدند. این طلاب روز غیبت صغرای امام زمان (عج) را برای نامگذاری این روز پیشنهاد دادند.

انتهای پیام

 

captcha