برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن جوانان و ورزشکاران/ استفاده از تجربیات مسابقات بین‌المللی دانشجویان
کد خبر: 3710776
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
احمدی خبر داد:

برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن جوانان و ورزشکاران/ استفاده از تجربیات مسابقات بین‌المللی دانشجویان

گروه مسابقات ــ معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان از برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن جوانان و ورزشکاران در سطح شهرستانی،‌ استانی و ملی خبر داد.

برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن جوانان و ورزشکاران/ استفاده از تجربیات مسابقات بین‌المللی دانشجویان

سیدعبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با برنامه‌های مختلف قرآنی این وزارتخانه، اظهار کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن قرار داریم و فعالیت‌های حوزه قرآنی وزارت ورزش و جوانان نیز طوری برنامه‌ریزی شده که این فعالیت‌ها با شروع ماه رمضان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن، آغاز خواهد شد. همچنین، پیش‌بینی ما این است که با حضور نهادها و تشکل‌های حوزه جوانان و ورزشکاران بتوانیم غرفه فعالی را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن داشته باشیم و از آنجا کار خود را آغاز کنیم.
وی ادامه داد: همچنین، پیش‌بینی کرده‌ایم که چهارمین دوره مسابقات قرآن جوانان و ورزشکاران را در سه سطح شهرستان، استان و ملی برگزار کنیم و هدف‌گذاری ما این است که مشارکت گسترده‌ای را هم از سوی جوانان و هم از سوی ورزشکاران عزیز در این دوره از مسابقات داشته باشیم که در سه مرحله و نیز در رشته‌های مختلف قرآنی قرائت، حفظ و مفاهیم حضور گسترده و فعالی داشته باشند.
احمدی در ادامه افزود: همچنین، مرحله نهایی این مسابقات نیز پیش‌بینی شده است تا در پاییز سال 97 در تبریز،‌ پایتخت گردشگری جهان اسلام برگزار شود و ما بتوانیم پذیرای منتخبان استان‌های کشور در این دوره از مسابقات باشیم. همچنین، با همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان نیز بخش‌های فنی مدیریت خواهد شد و از تجربیات ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان نیز استفاده خواهیم کرد و سعی داریم که بتوانیم از همه فن‌آوری‌هایی که امکان حضور گسترده و بیشتر جوانان و ورزشکاران را برای ما فراهم می‌کند نیز استفاده کنیم.
معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان در رابطه با تغییرات احتمالی در برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن جوانان و ورزشکاران نیز اظهار کرد: حتما در موضوعات مسابقات این تغییر را خواهیم داشت و هدف ما این است که بتوانیم از معارف قرآنی در جهت سبک زندگی جوانان و ورزشکاران بهره‌مند شویم. موضوعاتی که برای این دوره پیش‌بینی شده این است که بتوانیم در قالب کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی با حضور اساتید و صاحب‌نظران در مراحل مختلف مسابقه زمینه‌های ترویج معارف قرآنی را در بین شرکت‌کنندگان فراهم کنیم تا از این طریق بتوانیم به ارتقاء دانش و معرفت قرآنی شرکت‌کنندگان اضافه کنیم و در این زمینه تنها بحث قرائت و حفظ قرآن نخواهد بود و این امر در واقع تأکید ویژه‌ای است بر آشنایی با معارف قرآنی و تمرکز ما نیز این است که بتوانیم از معارف قرآنی در جهت هویت اعتقادی جوانان و ورزشکاران و همچنین، برخورداری از یک سبک زندگی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی استفاده کنیم.
احمدی در رابطه با ارزیابی فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی و نیز مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان نیز تصریح کرد: خیلی خوشحال هستم که جهاد دانشگاهی در حوزه فعالیت‌های قرآنی الحمدلله بسیار موفق است و برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان با این سبک و سیاق جدید و با حضور جمعیت قابل توجهی از کشورهای مختلف جهان در سه مرحله بسیار ارزشمند است. اینکه جهاد دانشگاهی توانسته شرایط حضور شرکت‌کنندگانی را از 87 کشور جهان در این مسابقات فراهم کند و با استفاده از فناوری و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی امکان مشارکت هرچه بیشتر دانشجویان از کشورهای مختلف را در این مسابقات فراهم کند، این امر تجربه بسیار ارزشمندی است.
وی بیان کرد: بازخوردی نیز که بنده از اساتید حاضر و داوران این دوره از مسابقات داشتم، ایشان از تنوع و کیفیت برگزاری مسابقات بسیار راضی بودند و اینکه این شرایط نیز فراهم شده که بعد از برگزاری هر مسابقه اشکالات و نکاتی باید به شرکت‌کنندگان گوشزد شود این نیز به نظر بنده یک اقدام ارزشمند است و نشان می‌دهد که همراه با برگزاری مسابقه و رقابت، نکات آموزشی نیز مدنظر برگزارکنندگان است و این می‌تواند الگوی مناسبی برای برگزاری مسابقات بعدی باشد.

انتهای پیام

captcha