ظهور و مهدویت از موضوعات مهم جهان اسلام است
کد خبر: 3704419
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹

ظهور و مهدویت از موضوعات مهم جهان اسلام است

گروه اندیشه- استاد دانشگاه آزاد اسلامی ظهور و مهدویت را از موضوعات مهم جهان اسلام دانست و گفت: اعتقاد به ظهور موعود در همه ادیان الهی مطرح است و عقیده مشترک آن‌ها محسوب می‌شود.

فاطمه گرکانی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به اینکه اعتقاد به ظهور موعود در تمام ادیان الهی مطرح است و عقیده مشترک آن‌ها محسوب می‌شود، گفت: ظهور و مهدویت از موضوعات مهم جهان اسلام محسوب می‌شوند.
وی افزود: انتظار موضوعی فطری است و انسان‌ها ذاتا به‌دنبال عدالت هستند و در تلاش به‌دنبال برقراری وضعیتی ایده‌آل در جهان‌اند.
گرکانی به لزوم اهمیت به مسئله مهدویت در سطح جامعه تأکید کرد و گفت: در برنامه‌های مذهبی نباید از پرداختن به این اصل مهم غافل شد.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: فرهنگ مهدوی را باید در جامعه ترویج دهیم که همان فرهنگ اصیل اسلامی است.
اندیشه مهدویت رویکردی امید بخش برای بشریت
وی اظهار کرد: مهدویت یکی از مهم‌ترین آموزه‌های دین اسلام است و تنها راه نجات انسان و رسیدن به عدل و داد است.
گرکانی افزود: رمز بقا و پیشرفت حیات و هویت فردی و اجتماعی بشریت در گرو بهره‌گیری از فرهنگ مهدویت است و باید این فرهنگ غنی را همانطور که هست بفهمیم و بشناسیم.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اندیشه مهدویت رویکردی امید بخش و لذت‌بخش برای بشریت است.
وی عنوان کرد: عمق بخشیدن به اشتیاق و ارتقاء معرفت مردم و ترویج اندیشه مهدویت در جامعه نیازمند برنامه‌ریزی مناسب است.
گرکانی در پایان با بیان اینکه بحث از مهدویت تنها بحث از اموری نیست که مربوط به آینده بشریت باشد بلکه بحث از امامت و مهدویت است، اظهار کرد: بحث از مهدویت، بحث از غیبت و فلسفه آن و آثار و برکات وجود امام در این عصر غیبت است.
انتهای پیام

captcha