اهدای زندگی به ۱۱ بیمار خراسانی در تعطیلات نوروز ۹۷
کد خبر: 3703271
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

اهدای زندگی به ۱۱ بیمار خراسانی در تعطیلات نوروز ۹۷

گروه اجتماعی - مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در ایام نوروز با اهدای اعضای سه بیمار مرگ مغزی، ۱۱ بیمار نیازمند عضو، زندگی دوباره یافتند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وب دا، دکتر ابراهیم خالقی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: با توجه به لزوم ثبت بیماران با سطح هوشیاری پایین( GSC≥۵ )در سامانه ثبت بیماران و پیگیری‌های بازرسان تلفنی و حضوری و گزارشات بیمارستانی، تعداد ۱۸ بیمار در این مدت در سامانه ثبت شد که ۹ بیمار به عنوان مرگ مغزی معرفی شدند.

وی افزود: از این ۹ مورد مرگ مغزی معرفی شده به واحد فراهم‌آوری اعضا از بیمارستان‌های مشهد و استان خراسان بزرگ ۳ بیمار مرگ مغزی از بیمارستان‌های هاشمی نژاد، فارابی و امام علی (ع) بجنورد با رضایت خانواده هایشان در بیمارستان منتصریه مورد عمل اهدا عضو قرار گرفتند.

خالقی افزود: از ۹ بیمار معرفی شده به عنوان مرگ مغزی ۳ مورد نیز جهت پیوند نامناسب و ۳ خانواده نیز با اهدای عضو مخالفت کردند.

دکتر خالقی، از تمامی اساتید تأییدکننده مرگ مغزی، جراحان و همکارانی که در به ثمر رسیدن این پیوندها گروه فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را در تعطیلات نوروز یاری کردند، قدردانی کرد.

انتهای پیام

captcha