دفاع از حقوق شهروندی؛ مهم‌ترین کار ویژه وکلا
کد خبر: 3698708
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
خادمی مطرح کرد:

دفاع از حقوق شهروندی؛ مهم‌ترین کار ویژه وکلا

گروه اجتماعی ـ استاندار لرستان با مطرح کردن حقوق شهروندی مهم‌ترین کار ویژه وکلا را دفاع از حقوق شهروندی مردم دانست.

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، شامگاه شنبه، ۱۹ اسفند در آیین تحلیف وکلای دادگستری استان لرستان، اظهارکرد: امروز اصلی‌ترین موضوع برای توسعه یافتگی، حاکمیت قانون است.
وی افزود: هیچ کشوری بدون این‌که قانون را مبنای اصلی قرار داده و حاکمیت قانون را نپذیرفته باشد نتوانسته به توسعه‌یافتگی دست یابد.
خادمی با اشاره به این‌که وکلا از عناصر اصلی برقراری حاکمیت قانون هستند و از این حیث وظیفه سنگینی بر عهده دارند، ادامه داد: کانون وکلا را به‎معنی متداول و عام می‌توان به دو بخش خصوصی و عمومی تقسیم کرد.
استاندار لرستان با بیان این‌که در حوزه خصوصی انسان‌ها به‌دنبال احقاق حق خود هستند، تصریح کرد: به‌دلیل تخصص‌های گوناگون و پیچیدگی که در جامعه وجود دارد و به‌دلیل این‌که انسان‌ها نمی‌توانند کارهای خودشان را انجام دهند، باید در هر حوزه از متخصصین مربوط استفاده کنند.
وی ادامه داد: مردم در این حالت کارشان شبیه مراجعه به متخصصین دیگر حوزه‌ها مانند عمران، بهداشت و درمان است، چون در جوامع مدرن این فرصت را ندارند که به تمام امور مسلط باشند و نیاز به استفاده از افراد متخصص و توانا در حوزه کاری خود هستند در نتیجه تمام مسئولیت‌ها و کار یک انسان حرفه‌ای از حیث حقوقی در حوزه کانون وکلا متمرکز است.

دفاع از حقوق مردم در مقابل دولت‌ها؛ وظیفه دیگر وکلا

خادمی حوزه مهم‌تر کار وکلا را دفاع از حقوق مردم در مقابل دولت‌ها دانست و گفت: دولت‌ها با توسعه‌ای که در دهه اخیر پیدا کرده‌اند هر روز حضور و دخالت‌های آن‌ها در زندگی شخصی مردم افزایش می‌یابد و به‌واسطه قدرت خود به‌دنبال توسعه پیدا کردن و محدود ساختن افراد و مردم هستند.
استاندار لرستان از ابعاد مهم حقوق شهروندی را حفظ حقوق مردم در مقابل تجاوزات و تهدیات دولت‌ها است و اضافه کرد: بهترین بازیگران این حوزه که اجازه ندهند دولت‌ها از آن‌چه که بیش‌از حد حقشان است افراد را محدود کنند و وارد حریم خصوصی مردم شوند وکلا هستند.
وی افزود: دفاع از حقوق مردم از وظایف و عناصر اصلی وکلا است بنابراین این موضوع از حوزه خصوصی مهم‌تر است.

انتهای پیام

captcha