گفتمان‌سازی شعار سال؛ از وظایف ائمه جمعه
کد خبر: 3697892
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

گفتمان‌سازی شعار سال؛ از وظایف ائمه جمعه

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تبیین اقتصاد مقاومتی را از رسالت‌های ائمه جمعه برشمرد و گفت: نقش ائمه جمعه هدایت معنوی جامعه است و نماز جمعه مرکز هدایت جامعه است.

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، در همایش فصلی ائمه جمعه لرستان که امروز چهارشنبه، ۱۶ اسفند در دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان برگزار شد، گفت: وجود ائمه جمعه عالم، عامل و انقلابی برای جامعه ارزشمند است.
وی با بیان این‌که نقش ائمه در هدایت معنوی جامعه است، تصریح کرد: نماز جمعه مرکز هدایت جامعه است و جایگاه آن باید تقویت شود.

پیگیری ائمه جمعه باعث افزایش اعتماد عمومی جامعه می‌شود

آیت‌الله میرعمادی پیگیری مطالبات مردم را نقش‌های مهم ائمه جمعه برشمرد و خاطرنشان کرد: ائمه جماعات مردمی هستند و پیگیری آن‌ها باعث افزایش اعتماد عمومی جامعه می‌شود و جلوی سوء‌استفاده دشمنان گرفته می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: مسئولان از انتقادات ائمه جمعه استقبال کنند و در این راستا نقش معاون سیاسی یک نقش کلیدی است.
امام جمعه خرم‌آباد نقش دیگر ائمه جمعه را پیگیری منویات مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: امام جمعه یک جایگاهی است که از سوی رهبری تعیین می‌شود و مسئولان باید نماز جمعه را تقویت کنند زیرا نماز جمعه جایگاه وحدت جامعه است.

نقش ائمه جمعه، خنثی کردن توطئه‌ها و فتنه‌‌های دشمنان حساس است

وی یکی‌از وظایف مهم ائمه جمعه را گفتمان‌سازی شعار سال دانست و افزود: تبیین شعار سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده است رسالت ائمه جمعه است.
آیت‌الله میرعمادی گفت: پیشنهاد خاص ما این است که معاون سیاسی مطالباتی که در خطبه‌های ائمه جمعه مطرح می‌شود را پیگیری کند، کمااینکه مطالبات ائمه جمعه در جهت منویات مقام معظم رهبری است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: نقش دیگر ائمه جمعه، خنثی کردن توطئه‌ها و فتنه‌‌های دشمنان حساس است.
امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: مسئول ستاد اقامه نماز استان رسماً اعلام کرده که ۶۰ درصد مدیران نسبت به نماز کم توجه هستند و این زنگ خطر است زیرا انقلاب ما انقلاب دین معنویت و نماز است و باید شعائر اسلامی حفظ شود.
وی افزود: از ویژگی‌های ائمه‌جمعه لرستان این است که دلسوز و همراه دولت هستند و در تمام مراسمات دولت شرکت می‌کنند، کمااینکه حضور مسئولان در جلسات فصلی ائمه جمعه منشاء خیر و برکت است.

انتهای پیام

captcha