فلسفه در دامن مكتب تشیع پرورش یافته است
کد خبر: 3695654
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
آیت‌الله بهشتی:

فلسفه در دامن مكتب تشیع پرورش یافته است

گروه اجتماعی ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری نقش علمای شیعی در علم فلسفه تأكید كرد كه در دامن مكتب تشیع، فیلسوف و فلسفه پیدا شده و پرورش یافته است.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری امروز، 9 اسفندماه در همایش ملی علامه شمس‌الدین محمد خفری گفت: در دامن مكتب تشیع، فیلسوف و فلسفه پیدا شده و پرورش یافته است.
وی افزود: برخی معتقدند علامه خفری از اهل تسنن بوده است اما شواهد بسیاری نشان‌دهنده شیعه بودن این علامه بزرگوار است که از آن جمله می‌توان به کتاب «اربعینیات» ایشان است که در آن تمام روایاتی را که از کتب اهل سنت و شیعه نقل می‌کند درباره فضائل امام علی(ع) است.
آیت‌الله بهشتی با بیان اینكه شهر خفر به واسطه حضور این علامه سرزمینی‌ حكمت‌خیز است، گفت: مردم این دیار با استعداد، خوش اخلاق و انقلابی هستند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: آنچه در زندگی بزرگان مهم است مسئله نظریه‌پردازی است که شخص بتواند نظریه‌پردازی کند و یک حرف و نظر نو ارائه دهد و علامه خفری نیز از آن بزرگواران است.
وی ابراز امیدواری کرد: در دوران کنونی بذری مانند علامه خفری کاشته شود و در آینده افرادی نوآور، عالم، فیلسوف و نظریه پرداز در جامعه داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha