400 قاری در استان قزوین فعالیت می‌کنند
کد خبر: 3692608
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
مشاور قرآنی استاندار قزوین:

400 قاری در استان قزوین فعالیت می‌کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی- مشاور قرآنی استاندار قزوین اعلام کرد: 400 قاری در استان قزوین فعالیت می‌کنند که ۷۰ نفر آنها شاخص هستند.

به گزارش ایکنا از قزوین، جمعی از قاریان نوجوان مؤسسه مدینه‌الرسول قزوین با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار که مجید وفاپور مشاور فرهنگی و قرآنی استاندار، سلیمان بهاری مسئول مؤسسه قرآنی مدینه‌الرسول نیز حضور داشتند ابتدا هر یک از قاریان نوجوان قزوین آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند.
مجید وفاپور در این دیدار گفت: مؤسسه مدینه‌الرسول در سطح کشور جایگاه خوبی دارد و فعالان آن سه سال است که در مسابقات «شوق تلاوت» شرکت کرده و رتبه کسب می‌کنند که برای استان جای افتخار دارد.
مشاور فرهنگی و قرآنی استاندار قزوین تصریح کرد: این مؤسسه ویژه نوجوانان زیر ۱۶ سال است و منتخبان قاری در رقابتهای داخل کشور و خارج از ایران هم صاحب رتبه‌های برتر هستند.
وی اضافه کرد: در سال گذشته مسابقات شوق تلاوت در کیش و مرحله برون مرزی در کربلا برگزار شد و امسال هم رقابتهای کشوری در جزیره قشم و برون مرزی در کربلا برگزار خواهد شد.
وفاپور بیان کرد: در این رقابتها ۱۱ نفر از استان قزوین به عنوان منتخب شرکت کردند که شش نفر به رقابتهای برون مرزی راه یافتند و ۴ نفر صاحب رتبه اول و برتر شدند.
وی یادآورشد: حدود ۴۰۰ قاری در استان فعالیت می‌کنند که ۷۰ نفر آنها شاخص هستند و این ۱۱ نفر توانسته اند در مسابقات داخلی و خارجی رتبه‌های برتر را کسب کنند.
در این دیدار قاریان نوجوان محمد بخارایی، رضا حشتمیان، بهنام سلیمانی نیا، محمد حسین عباسیان، میلاد شیرمحمدی، محمدباقر حق‌شناس، مجتبی نوری، حسین قلی‌پور، امیر عباس برزگر، محمد مهدی بهاری و ابوالفضل برزگر آیاتی از کلام روحبخش قرآن مجید را در حضور استاندار تلاوت کرده و مورد تشویق قرار گرفتند.

انتهای پیام

captcha