فرصت دنيا برای آباد كردن آخرت
کد خبر: 3689815
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
امام جمعه قزوین تصريح كرد:

فرصت دنيا برای آباد كردن آخرت

گروه فعاليت‌های قرآنی: امام جمعه قزوین در دیدار جمعی از دانش آموزان قرآنی با بیان اینکه دنیا مزرعه آخرت است، گفت: مؤمنان دنیا را فرصتی برای آبادکردن آخرت می‌بینند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) از قزوين،‌ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار دانش آموزان قرآنی مدرسه دخترانه خانبان، به پاسخ سؤالات دانش آموزان پرداخت و با بیان اینکه در منابع دینی زیادی «دنیا» مزرعه آخرت معرفی شده است، اظهار کرد: آن‌هایی که دنیا را به دید مزرعه می‌نگرند، بیشترین سود را می‌برند و زندگی توأم با آرامش نیز خواهند داشت و این یکی از ویژگی‌های مؤمنان است که با این شیوه، از دنیا و آخرت بیشترین بهره و سود را می‌برند.
وی در ادامه در خصوص فطرت پاک انسان بیان کرد: خداوند فرموده: «پس روى خود را با گرايش تمام به حق به سوى اين دين كن با همان سرشتى كه خدا مردم را بر آن سرشته است آفرينش خداى تغيير پذير نيست اين است همان دين پايدار ولى بيشتر مردم نمى‌دانند».
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: فطرت انسان نیازمند معرفت و خداشناسی است و با معرفت و خداشناسی به بزرگی می‌رسد. کلام، فطرت و سنت الهی آفریده خدا هستند و تغییر پذیر نیستند و همواره ماندگاری پیدا می‌کنند و پایانی برای آن‌ها وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: در قرآن تأکید شده است که هر آنچه که دنیایی است، روزی به پایان می‌رسد و ماندگاری ندارد اما آنچه که به خدا متصل شده و خدایی می‌شود، ماندگاری می‌یابد.

captcha