پیشرفت‌ جوانان در عرصه‌های مختلف از برکات انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3689239
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

پیشرفت‌ جوانان در عرصه‌های مختلف از برکات انقلاب اسلامی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار دانش آموزان قرآنی برگزیده کشوری گفت: پیشرفت‌های جوانان در عرصه‌های دینی و علمی از برکات انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار دانش آموزان قرآنی برگزیده کشوری مدرسه قرآنی مدینه‌الرسول قزوین، محافل قرآنی و پیشرفت جوانان در این عرصه را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: شما میوه‌های شجره طیبه فجر انقلاب اسلامی هستید و توسعه روز افزون محافل قرآنی از برکات انقلاب اسلامی است.
وی تصریح کرد: همانطور که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه علم و فناوری شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیر هستیم، در عرصه قرآنی نیز پیشرفت‌ها بسیار چشم‌گیر بوده و اینها بخشی از ثمرات انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: پس گذشت 39 سال شاهدیم که انقلاب اسلامی با شتاب در حال حرکت و پیشرفت در عرصه‌های دینی و علمی است و ان‌شاءالله حرکت انقلاب با سرعت ادامه خواهد یافت و به ظهور منجی عالم بشریت (عج) متصل می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در احادیث تأکید شده است که محال است قرآن و اهل بیت (ع) از یکدیگر جدا شوند و حق نداریم بگوییم کتاب خدا و یا اهل بیت (ع) به تنهایی ما را بس است و این دو باید در کنار یکدیگر دیده شوند.
آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: اهل بیتی بودن به معنای انس با نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و ذکر است و اگر این‌ها را در کنار یکدیگر داشته باشیم و مورد توجه قرار دهیم، اثرش بیشتر می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین درک معانی قرآن را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: درک معانی قرآن می‌باید آنچنان مورد توجه قرار گیرد و در جان تلاوت کننده نفوذ کند که پس از قرائت هر آیه شوق قرائت آیات دیگر را داشته باشد.

 

captcha