آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در فارس/ فعاليت بانوان طلبه؛ بهترین پاسخ برای شبهات حقوق زنان
کد خبر: 3686511
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
آیت‌الله شیخ موحد خبر داد:

آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در فارس/ فعاليت بانوان طلبه؛ بهترین پاسخ برای شبهات حقوق زنان

گروه معارف: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس از آغاز پذیرش این مراكز در سال تحصیلی 98-97 خبر داد و گفت: علاقه‌مندان تا 30 بهمن‌ماه جاری فرصت ثبت‌نام دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله علی شیخ موحد، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس امروز، 9 بهمن‌ماه در نشست خبری پذیرش سال تحصیلی 98-97 گفت: ثبت‌نام در مراكز حوزه‌های علمیه خواهران از 3 بهمن‌ماه جاری آغاز و تا 30 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

فعالیت 32 مدرسه علمیه خواهران در فارس
وی با بیان اینكه ما در سطوح مختلف 2، 3 و 4 پذیرش داریم، افزود: هم‌اكنون 32 مدرسه علمیه خواهران در استان فارس وجود دارد كه در سطح 2 در 27 مدرسه، سطح 3 در 4 مدرسه و سطح 4 در یك مدرسه علمیه تدریس می‌شوند.
آیت‌الله شیخ موحد با تصریح اینكه پذیرش در سطح 2 نیاز به آزمون ورودی ندارد، گفت: آزمون ورودی سطح 3 و 4 در تاریخ 14 اردیبهشت‌ماه 97 و نتایج آن‌ها 10 خردادماه سال 97 اعلام شده است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس اظهار كرد: همچنین زمان مصاحبه ورودی سطح 2 از تاریخ 22 اردیبهشت‌ماه تا اول شهریورماه سال آینده، سطح 3 و 4 نیز از 28 تیرماه آغاز و تا 8 شهریورماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه سخنان خود درباره ساختمان‌های مدارس علمیه خواهران استان گفت: از بین 32 مدرسه علمیه خواهران در سطح استان، ساختمان فیزیکی اکثر مدارس ساخته شده و تنها در شهرهای گله دار، مرودشت و نورآباد در حال تکمیل یا رفع نواقص است که گنجایش طلبه‌های فعلی و جدید را دارد.

فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران موجب یك حركت كلی در كشور شده است
آیت‌الله شیخ موحد ضمن ابراز خرسندی از اینکه اکثر کارمندان حوزه اعم از مدیر، معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش، فارغ‌التحصیل حوزه هستند، گفت: ضرورت مسئله تحصیل خواهران طلبه در کشور که به گفته رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) پدیده مبارکی است، موجب یک حرکت کلی در سراسر کشور با هدف رفع نیازهای فرهنگی جامعه شده است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس با اشاره به فعالیت مبلغان مدارس علمیه خواهران استان فارس در مراسم‌های مذهبی شهرستان‌ها گفت: یکی از برکات حوزه علمیه در استان فارس اداره مجالس مذهبی به‌خصوص در شهرستانهای داراب، فسا، جهرم، لار و حتی گله‌دار بوده است.

فعالیت 3000 طلبه خواهر در فارس
وی با بیان اینکه 3000 طلبه خواهر در استان فارس وجود دارد، گفت: عمده فعالیت این طلبه‌ها در مدارس آموزش و پرورش در قسمت تبلیغات و نمازجماعت بوده است که بعضاً استخدام هم می‌شوند.
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس با تأکید بر اهمیت شنیدن تبلیغ از زبان خواهران برای خواهران، بیان کرد: در صدا و سیما نیز کم و بیش برای مراسمات مذهبی مثل ایام فاطمیه یا ایام ولادت حضرت معصومه(س) و دیگر ائمه از طلاب خواهر استفاده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حملاتی که دشمنان به زنان در ایران می‌کنند و نبود آزادی و جلوگیری از پیشرفت را مطرح کرده‌اند، اضافه کرد: حضور این افراد بهترین جواب به دشمنان است، حتی می‌توان به شبهه دشمن پاسخ داد که حجاب و عفاف مانع پیشرفت علمی نیست.

خواهران طلبه، بهترین پاسخ برای شبهه نبود آزادی زنان هستند
آیت‌الله شیخ موحد در بیان جایگاه زنان طلبه در تبلیغ دینی بیان کرد: بهترین پاسخ به حملاتی مانند نبود آزادی یا جلوگیری از پیشرفت به‌خصوص پیشرفت علمی که به مسئله زن در ایران می‌شود، همین خواهران طلبه هستند و شاید هیچکس مانند آن‌ها توانایی جواب دادن به اینکه آیا حجاب و عفاف مانع پیشرفت علمی است را نداشته باشد.
وی خواستار دعوت از دیگران برای بازدید از چگونگی تحصیلات حوزه علمیه خواهران شد و افزود: تمام مراحل تحصیل در حوزه علمیه خواهران، اعم از سطح دو(کارشناسی)، سه(کارشناسی ارشد) و چهار(دکتری) مجانی است که این مجانی بودن اول بخاطر آن است که درس مذهبی در ایران مجانی است.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس با اشاره به اینکه در حوزه علمیه خواهران استان فارس آمار خوشحال کننده‌ای در ازدواج و طلاق وجود دارد، اضافه کرد: در سال 95 از بین 127 ازدواج ثبت شده توسط طلاب خواهر استان فارس، تنها دو طلاق داشتیم که این رقم در سال جاری تاکنون به یک مورد رسیده است.
وی شعار همایش طلیعه حضور امسال که برای طلاب خواهر جدیدالورود استان فارس برگزار شد، را «طلبه تربیت‌کننده شوهر» بیان کرد و افزود: این شعار که مبنای حرکت مسیر طلبه است به این معنا است که رفتار زوجه به گونه‌ای باشد که شوهر از وی مشکلاتی مثل دروغ و چشم و هم چشمی نبیند.

اکثر اداره‌کنندگان جلسات بانوان جزو طلاب مبلغ حوزه علمیه نیستند
آیت‌الله شیخ موحد با بیان اینکه اکثر اداره‌کنندگان جلسات بانوان جزو طلاب مبلغ حوزه علمیه نیستند، اضافه کرد: در شیراز بیش از 330 نفر مبلغه داریم که از این تعداد تنها 35 نفر طلبه و مابقی همان بانوان سنتی گذشته هستند که ما در حوزه هیچگونه تسلطی بر آن‌ها نداریم. اما خوشبختانه با همکاری صدا و سیما و مدارس علمیه خواهران استان، به سمتی می‌رویم که مردم از طریق حوزه پیگیر برگزاری مجالس خود باشند.

captcha