اهدای عضو مرد نهاوندی جان یک بیمار رانجات داد
کد خبر: 3676367
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

اهدای عضو مرد نهاوندی جان یک بیمار رانجات داد

گروه اجتماعی: مسئول تیم هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: امسال از خانواده 50درصد مرگ مغزی های رخ داده رضایت گیری شده است.

مجید حمیدی مسئول تیم هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، از اهدای عضو آقای آیت الله فریادرس خبر داد و گفت: این مرد 43ساله اهل شهرستان نهاوند بود که متاسفانه به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود.

وی از ارتقای فرهنگ اهدای عضو در همدان ابراز خرسندی کرد و گفت: گر چه در سال جاری شاهد کاهش آمار مرگ مغزی ها در استان بودیم اما بیش از 50درصد افرادی که دچار این مشکل شدند ، رضایت گیری و اعضای آنها اهدا شد.

حمیدی با بیان اینکه فقط کبد و برخی نسوج این شخص اهدا شده است افزود: شدت آسیب به گونه ای بود که فقط کبد و برخی نسوج قابلیت پیوند داشتند.
حمیدی خاطرنشان کرد: این چهاردهمین اهدای عضو همدان بود که در استان رضایت گیری شد و هشت مورد نیز از همشهریان همدانی در خارج از استان دچار مرگ مغزی شده و اعضای خود را اهدا کرده اند.

وی در پایان گفت: مرگ مغزی به مفهوم اتمام زندگی است چرا که مغز کاملا در این عارضه از بین می رود و قابل ترمیم نخواهد بود بنابراین خانواده ها نباید تصور کنند که شخص به زندگی باز گردد.

captcha