عدم بخشی نگری فراکسیون قرآن/هنر انتقال تجربه در کار قرآنی ضعیف است
کد خبر: 3675327
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
حسینی تأکید کرد:

عدم بخشی نگری فراکسیون قرآن/هنر انتقال تجربه در کار قرآنی ضعیف است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رابط قرآنی استان مرکزی در فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی گفت: این فراکسیون بخشی نگر نیست باشند بلکه مشکلات تمام استان‌ها و شهرستان‌ها بیان و بررسی می‌شود مؤسسات قرآنی خوبی راه‌اندازی می‌شود اما خروجی لازم را ندارد ما باید هنر انتقال تجربه در کار قرآنی را یاد بگیریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمد حسینی، نماینده فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی و رابط استان مرکزی در فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، در بیست‌وششمین گردهمایی کارشناسان و رابطین قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی استان که امروز، دوم دی ماه، در فرمانداری فراهان برگزار شد گفت: قبل از انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی در خفقان قرار داشت و حتی کار قرآنی در حوزه علمیه هم گرفتاری‌های خودش را داشت با انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی که در حد نمادین برگزار می‌شد جان تازه‌ای به خود گرفت.
وی با اشاره به موفقیت‌های دارالقرآن استان مرکزی در کشور گفت: رتبه برتر در حوزه قرآن آسان به دست نمی‌آید، وظیفه اصلی ما در امور قرآنی هدفمند کردن فعالیت‌هاست و رابطین قرآنی می‌توانند در این زمینه اثرگذار باشند، در قدم اول رفتار رابط قرآنی مروج فرهنگ قرآنی است.
حسینی ادامه داد: فراکسیون قرآن و عترت با هدف هدفمندسازی فعالیت‌های قرآنی، حل مشکلات حوزه فرهنگی را در دستور کار قرار داد و مشخص بود که در حوزه فرهنگی کشور ساختار منسجم اجرایی وجود ندارد فراکسیون قرآن نیز با هدف نظم بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی ساختار تعریف کرد در حوزه اجرایی فعالیت‌های فرهنگی، مدعی زیاد داریم اما هر کدام کار خود را مستقلاً انجام می‌دهند باید از پراکنده کاری به ویژه در حوزه قرآن پرهیز کرد تا نتیجه لازم در جامعه حاصل شود.
رابط استان مرکزی در فراکسیون قرآن و عترت گفت: این فراکسیون با هدف جلوگیری از پراکنده کاری و ایجاد انسجام تشکیل شده است و با انتخاب رابط قرآنی از میان مجمع نمایندگان استان‌ها، مشکلات فرهنگی هر استان مطرح تا در صورت لزوم، برای قانونگذاری یا پیگیری بیشتر به مجلس ارائه شود.
نماینده فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رابطین قرآنی در فراکسیون وظیفه بخشی نگر ندارند بلکه مشکلات تمام استان‌ها و شهرستان‌ها بیان و بررسی می‌شود از رویکردهای این فراکسیون توجه به منویات رهبری از جمله تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است.
وی ادامه داد: رویکرد دیگر فراکسیون، بردن قرآن در بین عموم مردم است، در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه‌های رمضان، محرم و صفر برنامه‌های قرآن اوج می‌گیرد یا در جلسات و همایش‌ها، به قرآن در حد تلاوت توجه می‌شود درست است که حتی نگاه کردن به قرآن ثواب و اثرات اجتماعی دارد اما باید آیات قرآن عملاً در جامعه پیاده شود متأسفانه کمتر به بعد عملی قرآن در جامعه توجه و همین مقدار هم چندان عمیق نیست. بعد از اکثر نماز جماعات یک صفحه از قرآن قرائت می‌شود این تلاوت روزانه باید به درون خانواده‌ها کشیده شود.
حسینی تصریح کرد: جشنواره گل‌های محمدی(ص) و گل‌های فاطمی(س) ظرفیت خوبی برای تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان است جلسات و محافل قرآنی خوبی در استان برگزار می‌شود اما باید بدانیم چطور از ظرفیت‌ها و منابع استفاده کنیم مؤسسات قرآنی خوبی راه اندازی می‌کنیم اما فعالیت و خروجی لازم را ندارند کسی که در شهرستان کار قرآنی می‌کند باید نگاه استانی داشته باشد.
وی تأکید کرد: اگر کمک خیرین قرآنی در یک شهرستان سطح خوبی دارد یا اشباع شده است باید این خیرین به شهرستان‌های نیازمند هدایت شوند. در کار خیر قرآنی نباید بنا به ظاهر افراد قضاوت کرد هر فردی با هر ظاهری می‌تواند خیر قرآنی باشد شاید ما نتوانسته‌ایم شرایط را برای کمک رسانی این خیر فراهم کنیم.
نماینده فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما باید هنر انتقال تجربه در کار قرآنی را یاد بگیریم اگر قرار است مؤسسه‌ای راه اندازی شود نواقص و ظرفیت‌های مؤسسات قبلی را به آن گوشزد کنیم.
وی با اشاره به راه‌اندازی رواق کودک در مساجد و مصلی‌ها گفت: در این رواق‌ها شعرهای قرآنی به کودکان آموزش داده می‌شود متأسفانه مهدهای کودک معمولی آموزش غربی به کودکان می‌دهند، تا 14 سالگی دوران طلایی آموزش است که باید از این فرصت نهایت استفاده را برد. بسیاری از جوانان از اسلام گریزان هستند و به ادیان و فرقه‌های دیگر گرایش دارند شیطان پرستی در حال افزایش است این وظیفه متولیان فرهنگی و قرآنی است که اسلام را گسترش دهند و این کار را باید از خانواده خود آغاز کنیم .

captcha