ضرورت ساماندهی زنان بدسرپرست/62 هزار زن در لرستان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
کد خبر: 3673477
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
سلاحورزی تاکیدکرد:

ضرورت ساماندهی زنان بدسرپرست/62 هزار زن در لرستان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند

گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به این‌که 62 هزار زن در لرستان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند، اظهارکرد: یکی‌از مطالبات به حق ما در جلسات استانی و وزارت کشور این مسئله است که این افراد با توجه به این‌که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند می‌بایست ساماندهی شوند که امید است این مهم در برنامه ششم پیش‌بینی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، لیلا سلاحورزی، مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری لرستان امروز، 26 آذرماه در جلسه کارگروه بانوان دورود با اشاره به نبود پارک بانوان در این شهرستان، گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر اقدامات و پیگیری‌های لازم از سوی شهرداری، شورای شهر و به‌ویژه بانوان عضو شورای شهر در خصوص جانمایی و احداث پارک بانوان انجام شود.
وی در ادامه با اشاره زنان سرپرست خانوار، افزود: در لرستان حدود 62 هزار زن تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی وجود دارد که هدف این سازمان‌ها توانمندسازی این افراد و خارج کردن از چرخه‌ی حمایتی است.
سلاحورزی تأکید کرد: باید در این خصوص تمهیداتی فراهم شود تا بار از دوش نهادهایی مانند کمیته امداد و بهزیستی برداشته شود و این مهم با همکاری سازمان‌های مردم نهاد به وجود خواهد آمد.
مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری لرستان درباره زنان بدسرپرست که همسران‌شان توانایی تأمین مخارج آنها را ندارند، اظهارکرد: یکی‌از مطالبات به حق ما در جلسات استانی و وزارت کشور این مسئله است که این افراد با توجه به این‌که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند می‌بایست ساماندهی شوند که امید است این مهم در برنامه ششم پیش‌بینی شود.

captcha