سهم ایران در بازار جهانی تولیدات دینی حدود 50 میلیارد دلار است/ تلاش جهت توانمندسازی استعدادها
کد خبر: 3671074
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
خاكی:‌

سهم ایران در بازار جهانی تولیدات دینی حدود 50 میلیارد دلار است/ تلاش جهت توانمندسازی استعدادها

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مركز رشد و فناوری‌های قرآنی سازمان قرآنی دانشگاهیان كشور با تأكید بر لزوم ارتقای سهم ایران در تولیدات دینی و قرآنی در بازار جهانی گفت: اكنون سهم چند میلیارد دلاری این محصولات در بازار جهانی وجود دارد كه كشور ما چیزی حدود 50 میلیون دلار بیشتر سهم ندارد.

رحیم خاكی، رئیس مركز رشد و فناوری‌های قرآنی سازمان قرآنی دانشگاهیان كشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به راه‌اندازی و فعالیت این مركز گفت: در مركز رشد ما به دنبال ایجاد شركت‌ها و هسته‌های فناوری در سطح ملی هستیم كه بتوانند ایده‌ها و خلاقیت‌های ویژه در عرصه تجاری‌سازی ایده‌ها را انجام دهند كه منجر به تولید محصول و خدمات شود.
وی افزود: ما تلاش می‌كنیم كه این ایده‌ها در تمام كشور و حتی در عرصه بین‌المللی بتوانند خلق ثروت كنند و وقتی این مهم انجام شد، یعنی كارآفرینی و جذب حداكثری جوانان مستعد و حتی نخبگان قرآنی را انجام داده‌ایم.
خاكی با یادآوری وظایف جهاد دانشگاهی اظهار كرد: وظیفه جهاد دانشگاهی با توجه به اینكه پل میان دانشگاه و جامعه است، این است كه بتواند از پتانسیل جوانان كشور و جامعه دانشگاهی استفاده كرده و خلق ایده كند و از ایده‌ها هم حمایت كند تا جوانان ما بتوانند مستقل شوند.
رئیس مركز رشد و فناوری‌های قرآنی با بیان اینكه هدف ما توانمندسازی استعدادهایی است كه در این عرصه امكان رشد دارند، گفت: ما تلاش می‌كنیم تا بتوانیم به عنوان راهنما و مشوق، نقش هدایتگری تمام این هسته‌ها و تیم‌ها و شركت‌ها ایفاده كرده و آنان را به سمت و سوی درستی هدایت كنیم تا كشور بتواند در عرصه تولیدات دینی، مذهبی، اسلامی، قرآنی سهم خود را در بازار جهانی پیدا كند.
وی یادآور شد: اكنون سهم چند میلیارد دلاری این محصولات در بازار جهانی وجود دارد كه كشور ما چیزی حدود 50 میلیون دلار بیشتر سهم ندارد لذا ما باید تلاش كنیم تا این عدد را تا چشم‌انداز 1404 حداقل به یك میلیارد دلار برسانیم.

captcha